Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Geforce 8800 GTS


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå altså problem med å legge inn nvidia drivere til mitt skjermkort (XFX GeForce 8800GTS Fatal1ty 320MB GDDR3)

Når jeg spiller WoW og Lost Planet så er det ikke uvanlig at jeg får blåskjerm, noe en blir vandt med når en kjører windows.

PC-en restarter og når jeg valget om å finne ut årsaken til kræsjen så sier windows at det er skjermkortet. Legg inn nye drivere får jeg beskjed om da.

Laster ned de nye driverne og prøver å installere de. Midt i prossesen så blir skjermen helt svart og pc speakeren piper ca 1 gang hvert 30. sekund.

Har prøvd å la den stå og gå i 10 minutter,men fremdeles svart skjerm. Det er noe aktivitet for jeg hører harddisken og ser arbeidslampa blinker ganske så mye.

Har prøvd både med Nvidia sine drivere og XFX sine drivere med samme resultat.

 

For øyeblikket så er driverne fra 28.10.2007 Driverversjon 7.15.11.6904

Kjører Vista premium home edition

 

Noen som kan ha noe løsning på hva det kan være? Det Kan være tempraturen som gjør det, men bruker Rivatuner og stilller opp GPU vifta til 100% når jeg spiller..

 

Takker og bukker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan er det med opppdaterte drivere ellers i maskina?

 

lenge sia du har formatert?

 

sjekk håndboka til hk for feilkoder når det gjelder pipinga til speakeren.

 

Fikk pcen fra komplett.no for under 2 uker siden så går utifra at det andre er oppdatert.

Samme gjelder med formatering å.

 

Skal ta en titt i håndboka til hovedkortet. Har aldri hatt noe problem med Nvidia drivere før, så lurer litt på om kanskje Vista'n er litt vrang.

 

Takk for raskt svar forresten :)

Lenke til kommentar
ikke uvanlig at vista skaper problemer nei.

 

jeg går ut i fra at komplett bygde maskina for deg, så føre du begynner å tukle inni den så kontakt de for råd.

 

Det stemmer at den kom ferdig bygd fra komplett ja. Det med å tukle inne i pcen er for sent, da det har blitt montert ny cpu kjøler og en ekstra hd.

 

Skal kontakte de å. Går ut ifra at det ikke er ett "unikt problem" det jeg har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...