Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

spørsmål om Antix (mot munnsår).


Neptun_

Anbefalte innlegg

Har fått et lite munnsår i den ene munnviken nå, er liksom et par sprekker i leppa der og det kommer sånn gul skorpe (herpes vel). Har kjøpt Antix mot munnsår, men på pakka står det at behandlingen skal begynne så snart en får tegn på at infeksjonen skal bryte ut. Hjelper det egentlig da å ha på dette når det allerede er brutt ut?

annet spørsmål: kan de to herpes-virusene smitte om hverandre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det trenger ikke være herpes, du kan søke etter bilder på google, og sammeligne.

Ja jeg vet man skal smøre på så form man ser eller kjenner en liten anelse, men uansett smør på. Det er også veldig viktig med hånhygene vis det er herpes, vask deg før og etter du har tatt på kremen, og husk ikke ta mye på.

Jeg har ikke brukt den kremen før, men den jeg brukte var helt super, så etter jeg startet å bruke den har jeg ikke hatt munnsår på flere år. Kan egentlig ikke huske sist:p

Hvis du mener at du har herpes på munnen om du kan smitte av på et kjønnsliv? Ja det kan du, det er et virus, men vis den personen du er nær kjønnslivet til har herpes viruset i annsiktet/munnen, får ikke vedkommende det der nede.

Du kan kun få det et av stedene.

Det eneste som er dumt vis du ikke er hygenisk og du har herpes kan du få det i hele annsiktet, kan komme faktisk på halsen også, men da er du uheldig da:p

 

Men vis det er herpes er det ikke farlig altså, nesten alle har det viruset i seg, bare det er ikke alle det slår ut på. Men det er ikke så kult å ha det da:p men det går nok over:D

 

Klem

Lenke til kommentar
Hei, det trenger ikke være herpes, du kan søke etter bilder på google, og sammeligne.

Ja jeg vet man skal smøre på så form man ser eller kjenner en liten anelse, men uansett smør på. Det er også veldig viktig med hånhygene vis det er herpes, vask deg før og etter du har tatt på kremen, og husk ikke ta mye på.

Jeg har ikke brukt den kremen før, men den jeg brukte var helt super, så etter jeg startet å bruke den har jeg ikke hatt munnsår på flere år. Kan egentlig ikke huske sist:p

Hvis du mener at du har herpes på munnen om du kan smitte av på et kjønnsliv? Ja det kan du, det er et virus, men vis den personen du er nær kjønnslivet til har herpes viruset i annsiktet/munnen, får ikke vedkommende det der nede.

Du kan kun få det et av stedene.

Det eneste som er dumt vis du ikke er hygenisk og du har herpes kan du få det i hele annsiktet, kan komme faktisk på halsen også, men da er du uheldig da:p

 

Men vis det er herpes er det ikke farlig altså, nesten alle har det viruset i seg, bare det er ikke alle det slår ut på. Men det er ikke så kult å ha det da:p men det går nok over:D

 

Klem

 

"men det går nok over:D"

 

Viruset ligger latent i kroppen resten av livet. Dvs at du kan få ett utbrudd og aldri merke noe mere (du har fortsatt viruset i deg) eller ha hyppige/mindre hyppige utbrudd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_Patrick_*

Munnsår.

Jag har varit plågad av munnsår hela mitt liv. Fikk det spesiellt när jag utsattes för stark sol, vid förskylning, tandläkar besök osv.. Alla pratar om hur man skall kurera munnsår när dem uppstår. För mig är det alldeles för sent. Under en resa i brazil räknade jag kallt med att få et herpes utbrott. Så jag hade med mina extremt dyra receptbelagda tabletter. Men inga munnsår kom. Lokalbefolkningen menade att det var acai juicen jag drakk varje morgon. När jag komm tilbake till sverige återkom mina problem, helt till i sommras 2007. Då hittade jag en importör av Acai juice till Europa (se www.acaiplanet.com). Sedan jag började att drikka Acai Juice igjen får jag inga utbrott alls, oavsett hur mycket sol jag utsetter mig för. :-)

Den är dyr men värd var enda krona.

PS: Acai är ett bär från regnskogen i brazil och påminner om ett stort blåbär. Acai bäret är det bär som inneholder mest antioksidanter i världen och omtalas i media som Super Fruit no 1.

Lenke til kommentar
Har fått et lite munnsår i den ene munnviken nå, er liksom et par sprekker i leppa der og det kommer sånn gul skorpe (herpes vel). Har kjøpt Antix mot munnsår, men på pakka står det at behandlingen skal begynne så snart en får tegn på at infeksjonen skal bryte ut. Hjelper det egentlig da å ha på dette når det allerede er brutt ut?

annet spørsmål: kan de to herpes-virusene smitte om hverandre?

Herpes gir ikke sprekker i leppa med guleskorper. Herpes gir "munnsår", som menes "blemmer" som blir til "sår."

Ja! Sprekker er også sår. :lol:

 

Derimot, kan det tyder på vit. B6 "pyridoxine" mangel.

 

vaio ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...