Gå til innhold

Ønsker strategispill med luft,vann og land enheter?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg klarer ikke å finne et eneste fornuftig spill som har alle disse elementene i seg.

 

1. Det skal fårgå så nært som mulig i nåtid, men inntil rundt WW2 tid går greit.

2. Man har kontroll over Marinen, Luftvåpenet og Hæren (tilsvarende navn for det landet dette skjer i).

3. Ikke være et steingammelt spill. Fra ca 2003-04 bør det være.

 

Nærmeste jeg kom kommet tror jeg må være Red Alert 1 og 2. Men der er det mye futuristiske ting, de er veldig gamle og derav har ganske dårlig grafikk til 2007/2008 å være.

 

Supreme Commander virker litt intressang, men har prøvd demoen, og det var så som så, samt at det er veldig futuristisk.

 

Jeg har lyst på enheter som tanks, jetfly, bombefly, hangarskip, kryssere, krigsskip, apc, jeep, fotsoldater så klart, fallskjermjegere... osv osv osv...

 

Finner bare elementer at dette spred utover i mange spill. Hadde bare Generals hatt en full marine del, så hadde det nok vært beste kandidat, men den gang ei.

 

Og alt dette betyr jo at kartene må være store, så ikke krigsskipet står og trår vann på samme sted hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Empire Earth 2 burde vere spillet for deg!

Der kan du velge tidsepoke, skulle du plutselig få lyst til å spille i middelalderen, så er det bare å velge det.

 

Men på EE2 har du alt, fly, båt, bakkestyrker.

Lenke til kommentar

Takket og bukker for gode innspill og forslag.

 

Foreløpig er det vel BS Midway og PT Boats som er mest spennende ut, da mange av de andre forslagene innvolverer så mye mere enn det jeg er mest ute etter. Men ingen av dem er RTS.

 

I forbindelse med RTS, synes jeg marinen er kjempe moro, fordi vanligvis krever det lang tid og mye ressurser å lage f.eks. et digert Krigsskip, men samtidig så kan det lage god vei i vellinga, og liker enorme kraftige enheter, som gjerne har masse støtte enheter og mindre og større.

 

Ser for meg f.eks. et hangarskip med 2 krigsskip, 3 destroyere 5 torpedobåter og ubåter partullerje osv...

 

Mulig Supreme Commander er den som er best på dette idag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...