Gå til innhold

Uknown og d/c på log-in. Mange løsninger forsøkt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Gammelt problem som sikkert mange kjenner til, som nå har dukket opp igjen. Logger på, alle chars er "uknown" og bare spørsmålstegn i inventory.

Har forsøkt følgende:

- delete WTF, Cache og Interface

- Blizz standard løsning med "Checksum offload: disabled" og "Optimize for: throughoutput"

- 3 Forskjellige nettverksadaptere: D-link, Qompaq og Netgear (alle USB).

- cat5 cabel inn i ruteren (aka ikke trådløs)

- konfigurert firewall og router.

- oppdatert alle drivere og firmware i routeren.

Eneste som har fungert så langt er å koble forbi routeren og rett inn i ADSL modemet, noe som seff resulterer i at kun jeg har nett i huset og at jeg må flytte dataen fra rommet til kontoret hvor modemet står.

Noen som kan dra frem noe magi fra lomma?

Kjører Asus A8N SLi-Deluxe (nVidia nForce4), 2048 MB Ram, 2x6800GT og en Jensen Air:Link WBR-6954 router.

Noe som er verdt å ta med er at jeg spiller helt fint i et annet hus, med den samme datamaskinen, både trådløst og hardcable. Der har jeg en D-Link Router.

Nettet fungerer ellers i huset, og jeg kan spille WoW på min laptop.

Takknemmelig for svar.

Uknown og d/c på log-in. Mange løsninger forsøkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et relativt gammelt ADSL modem (ca. 3 år), av type Speedtouch som er koblet til Jensen routeren via WAN miniporten. Modemet er kun et modem, uten routerfunksjoner. Det er kun disse 2 vi bruker.

PPoE, dynamisk ip, kontor pcen er koblet til routeren med en kabel, de resterende 3 maskinene i huset er på det trådløse.

Skrevet

bump.

ingen som kan hjelpe meg med dette :(

kan forøvrig heller ikke åpne hotmail eller gmail sidene på denne datamaskinen når jeg er på¨det trådløse nettet, om det er noe info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...