Gå til innhold

Skal bygge stasjonær PC hovedsaklig for gaming.


Anbefalte innlegg

Prøvd meg å se litt på kompnenter for evt. å bygge en PC, og lurte på om dette oppsettet er noe bra:

 

Kabinett: Aplus APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm Blue Fan, (Without PSU)

Prosessor: INTEL CORE 2 DUO E6420 2.13GHZ SKT775 FSB1066 4MB CACHE BOXED IN

Hovedkort: ASUS P5B-VM, G965, Socket-775, m-ATX, GbLAN, SATAII, DDR2, VGA, Firew, PCI-Ex16

Lydkort: CREATIVE Sound Blaster Audigy SE 7.1 24bit/ 96kHz EAX 2.0 Joystick/ Midi Port Bulk

Skjermkort: ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz (EN8800GT/G/HTDP/512M)

Harddisk: HITACHI DESKSTAR P7K500 500GB SATA-II 3.5IN 7200RPM 16MB 0A35415 (HDP725050GLA360)

RAM: CORSAIR Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2, 2x1GB(KIT), DHX, E.P.P, CL5-5-5-15-2T (TWIN2X2048-8500C5D)

Strømforsyning: CHIEFTEC PSU ATX/EPS 550W PFC 12CM 27DB (GPS-550AB-A)

Endret av ulrik1012
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha quad CPU ikke kjøp Gigabyte GA-P35C-DS3R, noen av revisjonene har problemer med og støtte quad CPU, jeg kjøpte det og hadde problemer med det å da jeg begynte og se litt rundt på nett så var det visstnok problemer med det hovedkortet og quad CPU.

Lenke til kommentar

Hvilket quad-kort bør jeg ta da?

 

EDIT:

 

 

Her er fult oppsett, tviler på at jeg gidder å forandre noe nå:

 

CPU: INTEL Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Hovedkort: GIGABYTE Gigabyte GA-P35C-DS3R, P35, Socket-775, ATX, DDR2/ DDR3, GbLAN, PCI-Ex16

Skjermkort: ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz

RAM: CRUCIAL DDR2 BallistiX PC8500 1024MB CL5 , Unbuffered, 2.2V, 128Megx64, 240pin, 1066mh x2

Harddisk: HITACHI DESKSTAR P7K500 500GB SATA-II 3.5IN 7200RPM 16MB 0A35415

Strømforsyning: CHIEFTEC PSU ATX/EPS 550W PFC 12CM 27DB

Kabinett: Aplus APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm Blue Fan, (Without PSU)

Skjerm: SAMSUNG 17" LCD Syncmaster 720N TCO-99 1280x1024, VGA, 8ms, 600:1

 

Trenger jeg noe mer da?

 

EDIT 2:

 

Doh! Glemte vifte, men trenger jeg det? Det er jo vifte med på prosessoren.

er totalt n00b.

 

EDIT 3:

 

Passer kompnentene sammen by the way?

Endret av ulrik1012
Lenke til kommentar
Hvorfor har du bare 1GB RAM?

Huff, det så jeg ikke. La til enda en RAM-brikke ;)

 

EDIT: Har mus og tastatur, så trenger ikke det.

 

Bestiller denne da, hvis det ikke trengs mer, og alt passer sammen ;)

 

EDIT 2:

 

Så jeg trenger verken vifte eller lydkort da?

Endret av ulrik1012
Lenke til kommentar

Det er ikke samsvar mellom PC komponenter og det som er viktigste delen av alt nemlig skjermen. PC en er overkill i forhold til det du velger av skjerm. Anbefaler deg virkelig å se noen som har en 22 tommers widescreen hvilken opplevelse det er med en god pc. De kronene ekstra vil gi enormt mye bedre utbytte av hele pc kjøpet. Se etter Samsung 20 eller 22 tommer (eks 226BW), evnt. IIyama.

 

Ellers synes jeg det siste Intel oppsettet ser bra ut. Kjenner ikke til hvordan kabinettet fungerer. Litt uvant med en gedigen vifte i sidedøren og det er det. Bør kanskje ha vifte i front og evnt. bak og for å få god luftgjennomstrømming.

Lenke til kommentar

Hvis du har en 19 tommer som kan brukes kan det jo være greit å bruke i en periode, og så vurdere om du vil bytte i en større etter hvert. Men hvis du skal kjøpe ny skjerm så vil jeg sterkt anbefale å ta størstive t mulig. Husk at LCD skjerm har en native oppløsning de "må" benytte. Denne er nødvendigvis liten på en liten skjerm. Dermed får en ikke utnyttet komponentene til en kraftig pc, og kan velge en til halve prisen og ha lik ytelse i forhold til skjerm.

 

En ide kan være å bruke skjermen du har fra før, og bruke pengene på et mer "sikkert" kabinett. Med det mener jeg et kabinett som mange har kjøpt og er fornøyd med og som har god luftgjennomstrømning. Et forholdsvis rimelig er Cooler Master Centurion 534. Og så bør du ha høyttalere som gir en god opplevelse i spill, film og musikk. Det er ikke Trust til 100-lapp. Let litt blant Creative og Logitech, evnt Altec Lansing.

 

Nå når du har begynt å komme i mål med komponenter bør du vha prisguiden se etter butikker som har varene. Helst en som har de fleste kjernekomponentene (hovedkort, skjermkort, minne) og så evnt se etter alternativer på de andre tingene, evnt se i en eller max to andre shoper. Dette pga. av fraktkostnader og i tilfelle garanti/retur.

Lenke til kommentar
Hvorfor har du bare 1GB RAM?

Huff, det så jeg ikke. La til enda en RAM-brikke ;)

 

EDIT: Har mus og tastatur, så trenger ikke det.

 

Bestiller denne da, hvis det ikke trengs mer, og alt passer sammen ;)

 

EDIT 2:

 

Så jeg trenger verken vifte eller lydkort da?

spørs, kabinettvifte hvis kabinettet du har/skal kjøpe ikek har noen vifter eller bare en.

Lydkort= trenger ikke, du får god nok lyd i hovedkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...