Gå til innhold

Høy ping med Tele2 ADSL


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg opplever høyere ping enn normalt hos Tele2. Den ligger på 40 ms mot UiO, og dette er høyt til å være på østlandet.

Det jeg lurer på, er om det er andre som opplever det samme? Jeg har feilmeldt dette til Tele2.

 

Jeg kan si at jeg også befinner meg på den nye IP-rangen deres, som starter på 90. Altså ikke gode gamle 193-IPene, om dette skulle ha noe å si. Får høy ping på første hopp.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sporer rute til continental.uio.no [129.240.4.185]

over maksimalt 30 hopp:

 

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1

2 42 ms 41 ms 43 ms 149-20-1.oke2-bras3.adsl.tele2.no [90.149.20.1]

 

3 41 ms 41 ms 41 ms oke2-core76-2.Vlan12.dax.net [193.216.209.97]

4 42 ms 41 ms 42 ms oke2-core76-1.tengigabitethernet1-1.dax.net [193

.216.251.101]

5 41 ms 42 ms 41 ms oke2-core1.gigabitethernet0-0-0.dax.net [193.216

.251.133]

6 41 ms 42 ms 42 ms stolav-gw.uninett.no [193.156.120.1]

7 42 ms 42 ms 42 ms oslo-gw1.uninett.no [128.39.46.249]

8 43 ms 42 ms 42 ms oslo-gw.uninett.no [128.39.65.21]

9 42 ms 43 ms 42 ms uio-gw8.uio.no [128.39.65.18]

10 42 ms 42 ms 42 ms mrom-gw2.uio.no [129.240.25.18]

11 43 ms 42 ms 42 ms continental.uio.no [129.240.4.185]

 

Søking fullført.

 

 

 

 

 

Slik? :)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! :)

 

Sporer rute til continental.uio.no [129.240.4.185]

over maksimalt 30 hopp:

 

1 1 ms 1 ms 1 ms router [192.168.1.1]

2 42 ms 41 ms 41 ms 149-44-1.oke2-bras5.adsl.tele2.no [90.149.44.1]

 

3 42 ms 42 ms 41 ms oke2-core76-2.Vlan12.dax.net [193.216.209.97]

4 41 ms 41 ms 41 ms oke1-core76-1.tengigabitethernet1-3.dax.net [193

.216.251.97]

5 41 ms 42 ms 42 ms oke1-core2.gigabitethernet0-0-0.dax.net [193.216

.251.137]

6 42 ms 41 ms 41 ms oslo-gw1.uninett.no [193.156.90.1]

7 42 ms 42 ms 43 ms uio-gw8.uio.no [128.39.65.18]

8 42 ms 41 ms 42 ms mrom-gw2.uio.no [129.240.25.18]

9 43 ms 42 ms 43 ms continental.uio.no [129.240.4.185]

 

 

Samme ping som deg, nesten. Mail sendt til Tele2. Regner med svar rundt den 27. des. Har linka til denne tråden også.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg litt oppdatert informasjon.

 

Jeg tok kontakt med Tele2 i dag via telefon, han på kundeservice kunne si at det var pga. jeg ligger på det nye nettet dems, og siden jeg gjør det, får jeg 24 ms ekstra i ping!! Mot normalt skal jeg ligge på 16 ms sa han.

 

Han sa også at det er noe de skal forbedre, men han sa ikke noe om tid.. Er dette noe som vi kunder bare skal akseptere? Hva mener dere? Det er jo tydeligvis en "feil" i deres nett som gjør dette, det har de jo innrømt, så hvorfor skal jeg som kunde måtte betale fullpris for en linje som ikke er normal?

 

Han sa også at de som ligger i videresolgt nett (Telenor) har bedre ping enn meg.. Latterlig.

Angrer for at jeg valgte Tele2.. Dette hadde jeg ikke drømt om.

 

Det må jo være en av routerene dems som er gått til h.., for jeg får høy ping fra første hopp i deres nett.

 

Alle som har høy ping hos Tele2 OPPFORDRES nå til å ta kontakt med kundeservice, så de kan få ut fingeren. Referer gjerne til denne tråden. Takk!

Lenke til kommentar

Man bør vel først be om å få tjenestebeskrivelsen til Tele 2 og se hva den definerer som akseptabel pingtid. Selv om 40 i ping mot f.eks VG høres mye ut fra sentrale strøk på Østlandet er det slett ikke sikkert at dette er noe man har klagerett på. Har forresten Tele 2 eget utstyr eller leier de hos Telenor?

Lenke til kommentar
12. FEIL ELLER MANGLER VED TJENESTEN

 

12.1 Reklamasjon

Kunden plikter å reklamere til Tele2 innen rimelig tid etter at Kunden har oppdaget eller burde oppdaget feil eller mangler ved tjenesten. Dette skal skje til Tele2s kundeservice.

 

Før feil meldes til Tele2 skal Kunden selv undersøke om feilen skyldes Kundens eget utstyr. Tele2 kan kreve dekket omkostninger forbundet med Tele2s feilsøkning dersom Kunden melder om feil som ligger utenfor Tele2s ansvarsområde.

 

12.2 Avhjelp

Feil på tjenesten skal varsles til Tele2 snarest mulig slik at Tele2 kan starte feilretting i henhold til produktspesifikasjon. Kunden plikter å gi Tele2 nødvendig tilgang til tjenesten for å foreta eventuell feilretting.

 

12.3 Prisavslag

Dersom Kunden ikke kan benytte tjenesten på grunn av feil eller mangler som er Tele2s ansvar, har Kunden krav på forholdsmessig prisavslag. Prisavslaget er under enhver omstendighet begrenset til fastavgiften for den aktuelle tjeneste i gjeldende avregningsperiode.

 

Prisavslag gis utelukkende fra det tidspunkt feilen eller mangelen er meldt til Tele2 og frem til den er rettet.

 

12.4 Erstatning

Direkte tap

Overfor forbrukere er Tele2 ansvarlig for direkte tap som skyldes mangel ved tjenesten. Dette gjelder likevel ikke dersom Tele2 godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Tele2s kontroll og som Tele2 ikke med rimelighet kunne forutse eller med rimelighet kunne overvinne følgene av. Overfor næringsdrivende er Tele2 ansvarlig for direkte tap som skyldes uaktsomhet fra Tele2s side. Med direkte tap menes nødvendige og dokumenterte merutgifter som Kunden er påført som følge av mangelen.

 

Indirekte tap

Tele2 er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler.

 

Som indirekte tap regnes bl.a.:

1. Tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd).

2. Tap som følge av at tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn).

3. Tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjemann faller bort eller ikke blir riktig oppfylt, men bare der Kunden uten rimelig grunn lar være å foreta dekningskjøp eller treffe andre tiltak for å unngå eller minske tapet.

4. Tap som følge av skade på annet enn salgstingen selv og gjenstander som den brukes til fremstilling av eller som har nær og direkte sammenheng med dens forutsatte bruk.

 

Tele2s samlede ansvar

Tele2s erstatningsansvar er uansett begrenset til kr. 25.000,- for det enkelte skadetilfelle eller kjede av skadetilfeller med samme årsak.

Krav på erstatning må fremsettes innen 2 måneder etter at skaden er oppdaget eller burde vært oppdaget.

 

12.5 Heving

Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Tele2s side.

 

12.6 Klagebehandling

I forbrukerforhold kan Kunden bringe Tele2s avgjørelse vedrørende Kundens klage inn for Brukerklagenemnda,

 

Her er det jeg fant som kan være gyldig, men det står ingenting om ping her heller. Kan jeg kreve prisavslag?

Lenke til kommentar

jeg bor i Helgelan (Mosjøen) jeg har lugge på 20-30 ping men nå de 3 siste dagene har jeg merkt at pingen min har godt fra 26 (www.vg.no) til 42 (www.vg.no) og i internett spill..

dette har hent før og for ca 3mnd siden der jeg ble sittende slik i 6mnd intil jeg tilfeldigvis skiftet min ip fra 90.149.xx.xx til 193.xxx

Endret av arildholta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...