Gå til innhold

Vondt når jeg tar benkpress. Tøye?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Når jeg tar benkpress så får jeg alltid vondt på forsiden av skuldrene mine de første løfta. Har det noe med at jeg ikke tøyer, eller at jeg ikke varmer opp godt nok?

 

Om jeg skal tøye. Burde man gjøre det rett etter treninga eller senere?

Hvor ofte trener du benkpress/bryst, hvor ofte trener du rygg?

Lenke til kommentar

Jeg for vondt i ene skuldra når jeg tar med manualer, har tenkt å prøve og starte litt lavt neste uke. Fikk litt vondt i vanlig benkpress også før men det har gitt seg når jeg har blitt vandt til å trene hele kroppen mer, virker som det er et kjent problem. Har en kamerat som sliter veldig med det samme.

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Får også vondt i skulderen etter benken noen ganger, som oftest er det når jeg ikke har varmet godt nok opp, kjører som regel 5-9 sett på benken, hvis jeg har dårlig tid kan jeg sløyfe noen av de lette settene, og kan få litt ubehag i skuldern..

 

får en skikkelig trang til å strekke ut, sånn vondt er det hos meg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har jeg trent i ett år om bittelitt, men det er først nå jeg har begynt å kjenne det, etter at jeg har begynt å løfte tyngre.. :)

 

Jeg har opplevd det samme selv, og i mitt tilfelle var det ikke snakk om skader. Jeg bare trente videre og etterhvert som jeg ble sterkere forsvant denne smerten. Det er dermed ikke sagt at dette ikke er tilfellet hos deg. Det beste er å få dette undersøkt hos noen som kan dette. En fysioterapaut for eksempel.

Endret av Newbie1KENuubie
Lenke til kommentar
Nå har jeg trent i ett år om bittelitt, men det er først nå jeg har begynt å kjenne det, etter at jeg har begynt å løfte tyngre.. :)

 

Hatt samme "problemet" selv, det vil gå over etter hvert som du blir sterkere

 

 

Det er det dummenste rådet jeg har hørt noengang. Hvordan vet du det? Bare fordi det var tilfellet hos deg? Right...

 

Skulderen er en av kroppens mest kompliserte saker, og ubehag er ikke noe man bare bør feie av veien.

 

Det er godt mulig at trådstarter ikke har skadet seg på noe som helst vis, det kan hende at han har en liten muskelavrivning, en sene kan ligge i klem, selve skulderen kan være betent osv osv.

 

Personlig ville jeg tatt det rolig noen uker fremover (les: veldig forsiktig eller ingen benkpress. Dette gjelder også andre pressøvelser som gir ubehag, og hvor skuldrene er mye involvert.), og se om problemet forsvinner. Deretter ville jeg sett på benkpress teknikken min? Hvrodan løfter du? Løfter du med albuene godt plassert inn mot kroppen, eller rett utfra kroppen, slik bodybuildere gjør? Det "korrekte", dvs sikreste måten å løfte på et førstenevnte. grunnen til at folk some ronnie coleman løfter så vidt og med skuldrene(edit=albuene) så langt ut fra kroppen er at han vil oppnå mest mulig kontakt med pectoralis. Prøv heller å løfte litt mer som styrkeløfterne, det vil legge mye mindre stress på skuldrene dine.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

tips , orker ikke finne linker og shitt for A bevise det, isteden for A lOfte benken helt ned til brystet, lOft 2-3 cm over brystet sAnn at du ikke drar skuldrene dine sA langt bakover. du fAr samme effekt, bare at du ikke taerer pA skuldrene dine, hvis du sliter med tunge lOft.

Lenke til kommentar
Oppvarming er veldig viktig. Begynn med bare stanga og så legger du på litt mer vekter etterhvert. Ta kanskje 20 reps i begynnelsen med lette vekter inntil du føler deg god og varm. Da kan du legge på vekten du vil trene med. Dette burde fungere.

 

Bra tips. Du kan gjerne først kjøre 8-10 minutter med lett cardio trening, som involverer bruk av overkroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...