Gå til innhold

Wiikey - Trenger hjelp (viktig!)


nosync

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden jeg har 3 unger som er noen små rampunger pleier jeg å ta backup av spill/media og brenner på nytt når de har ødelagt discen..

Så da jeg fant ut at min Wii version kan bruke WiiKey kjøpte jeg og har nå loddet den fint på plass (alt stemmer ifølge multimeter).

 

 

Problemet er at det er fint lite bruksanvisninger på hvodan å få WiiKey til å kjøre. Jeg trodde dette skulle skje automatisk, men det er ikke saken.

Jeg må vist nok brenne ut en SetUp Disc og starte opp med den. Men dette funker ikke. Ingenting skjer. Har brent ut den siste updaten (1.9b). Min Wii vel å merke er oppdatert til 3.1E.

 

Hva må jeg gjøre? Trenger fort svar for dette har jeg gjort uten at de er klar over dette og de kommer tilbake imorgen..... :whistle:

 

- Jeg har brent ut 1.9b (pal) på DVD-R Verbatim, brukte imgBurn på 4x hastighet.

- Har en GameCube kontroller tilkoblet (har ikke GC minnebrikke for vi har ikke noen GC spill).

 

Men får bare opp "an error has occurred....)

 

please help! Til og med orginale spill funker nå ikke!

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det skjedd noe feil under moddingen da kanskje? har du snakket med espen her på forumet? han driver www.spillchip.com , han har MEGET høy kunnskap når det kommer til slikt, jeg ville definitivt tatt en prat med han om dette, mulig han er villig til å hjelpe deg ut :)

 

Ellers kan det ikke være noe med at du har oppdatter til 3.1E da? mener jeg har lest noe om at wiikey sluttet å fungere etter en oppgradering, men skal ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Går det ann å nedgradere Wii versionen? Jeg har lest litt at det kan være 3.1E som gjør dette...

 

Nei, det er neppe mulig å nedgradere Wii-versjonen, men på den andre siden så tviler jeg sterkt på at 3.1E gjør dette, det du har lest om er sikkert "bricking", og det er noe helt annet.

 

Mest sannsynlig har du gjort noe feil under installasjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Kanskje litt sent svar, er ivertfall 14 dager siden trådstarter lagde tråden.

 

Hvis du har installert wiikey og orginaler IKKE fungerer, så har det INGENTING med wii firmware å gjøre.

Ingenting med 3.1e osv.

 

Da betyr det at det er noe veldig feil, mest sannsynlig en kortslutning på DMS/D2B chippen.

 

Man trenger IKKE å kjøre setup discen, uansett om man har 3.1e firmware.

Setupdiscen fungerer faktisk ikke på 3.1e firmware , det er det eneste problemet.

Men det finnes versjoner som fungerer på 3.1e firmware, men den på wiikey sin side fungerer ikke.

 

Fjern chippen, har du fremdeles problemer så let etter en bridge.

 

Håper du ikke har quicksolderet chippen, det gjør feilsøkingen mye værre.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...