Gå til innhold

Får ikke tilgang til andre maskiner i LANet


Håkki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For en stund tilbake funket alt som det skulle, men no funker det ikke lenger. Får ikke kontakt med de andre maskinene, som mapper og skrivere, mens hvis jeg skal spille over lan går det greit.

 

Noen som har noen tanker om hvordan jeg kan løse dette. Er et stort irritasjonsmonent.

 

skriv inn "\\ip til maskinen du skal koble til" så skal det nok gå! Gjør dette filbrowseren!

Lenke til kommentar
For en stund tilbake funket alt som det skulle, men no funker det ikke lenger. Får ikke kontakt med de andre maskinene, som mapper og skrivere, mens hvis jeg skal spille over lan går det greit.

 

Noen som har noen tanker om hvordan jeg kan løse dette. Er et stort irritasjonsmonent.

 

skriv inn "\\ip til maskinen du skal koble til" så skal det nok gå! Gjør dette filbrowseren!

Skal dette skrives i cmd?Gjorde det på LAN engang men da var det vel navnet på datamaskinen vi skrev tror jeg,men husker ikke hvor vi skrev dette :/

For en stund tilbake funket alt som det skulle, men no funker det ikke lenger. Får ikke kontakt med de andre maskinene, som mapper og skrivere, mens hvis jeg skal spille over lan går det greit.

 

Noen som har noen tanker om hvordan jeg kan løse dette. Er et stort irritasjonsmonent.

Om han har delt mappene sine og dere er i samme arbeidsgruppe så tror jeg det bare er å gå på mine nettverkssteder=)

Endret av BitFrost^
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LØSNING FUNNET ENDELIG:

 

http://www.crn.com/white-box/59200376

 

Litt lengre nede på denne siden, skal du inn i Reg edit og fikse en guest account, det løste alt.

 

temmelig sikker at det vil hjelpe mange her:

1. To enable the network Guest account on XP Home and Pro, click Start, click Run, type: net user guest /active:yes, and hit Enter.

 

2. Ensure there is no password for the Guest account: click Start, click Run, type: control userpasswords2, and hit Enter. Click once on Guest, click Reset Password, and then click OK without entering a new password.

 

3. Be aware that Windows XP, when installed on an NTFS disk partition and using simple file sharing, blocks network access to the Program Files and Windows directories as well as users folders within the Documents and Settings directory. This behavior is by design.

 

4. There are two registry keys to check on XP that have the potential to cause network headaches. The first is: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Lsa

 

5. Ensure that restrictanonymous is set to 0. Ignore the restrictanonymoussam entry that looks similar and may also appear.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter mye frem og tilbake her har vi fremdeles ikke klart å løse problemet.

 

Vi har derimot funnet ut hva problemet er. Hvis jeg pinger maskinene via IP går alt fint, men hvis jeg derimot pinger via navn på pcen blir ikke den funnet. Hvorfor det funker greit å spille på lan er at spillene bruker ip og ikke navn på maskinene de kables til. Fildeling mellom maskinene bruker navnet på maskinene og da går det ikke.

 

Ifølge guiden skyldes dette trolig NetBIOS, men etter å ha prøvd dette funket det alikavel ikke. Guest account funket heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...