Gå til innhold

BILLIG pc, inspirert av artikkelen på dinside.no :)


Anbefalte innlegg

Hoi.

 

Så idag artikkelen på dinside.no om sykt billige PC-er, og siden laptopen min synger på sine siste vers og uansett ikke er bærbar lenger, så begynte jeg å planlegge en ny stasjonær pc til meg selv.

 

Planen er å betale så lite som mulig, men kan bruke litt mer enn i artikkelen så den har litt ok specs ihvertfall (er blant annet keen på tv-ut, og trenger dermed grafikkort). Er også greit om ikke maskinen er gigantisk og bråker sykt mye.

 

Fikk dette oppsettet av en kompis:

 

Handleliste

 

Hva tror dere om det? Noen forslag til forandringer? Mangler da bare kabinett og så litt på denne:

 

AOPEN H450E

 

Spørsmålet da er om grafikkortet får plass i den der, siden den er micro-ATX og smal? Må jeg eventuelt gå for et ATX-hovedkort og stort kabinett (type: Antec Sonata III)?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet får nok ingen problemer å passe siden du har glemt hovedkort i handlekurven din og da blir det også vanskelig å få resten av komponentene å snakke sammen .

 

Fra spøk til alvor så vil det ikke være noen plassproblemer så fremt du også kjøper at M-ATX hovedkort til pc`n din .

Lenke til kommentar

Å, jeg trodde prosessoren, minnet og grafikkortet kunne inngå en spesiell avtale om å snakke sammen trådløst så jeg slapp hovedkort, men det vil de visst ikke :p

 

Hehe, det var et microATX-hovedkort i handlekurven, men det er tydeligvis blitt borte... Men summen nederst er fortsatt den samme. Er visst ikke helt optimal den handlekurvfunksjonen til komplett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...