Gå til innhold

Prikker og støv på Dell inspiron 9300


Sinseven

Anbefalte innlegg

Har no surfet igjennom mangevis av sider og mange defekte skjermkort er helst nvidia. Hm er nvidia mest solg eller finnes det andre grunner?

 

Maskinen min begynte for ei stund sia å bli meget varm. Dekselet på bærbarpcen min ble så pass varmt at eg vurderte å steke egg på den.

 

Så begynte windows å fryse seg når eg kjørte spill. Dette skjedde ei 3-4 ganger i løpet av et par dager. No befinner det seg et fint mønster av prikker hver gang grafikk skrives til skjerm. Akkurat som omtalt ved flere andre som har har hatt problemer med skjermkort. Prikkene er samlet i klynger loddrett plassert bortover som : |||||

 

En kan sammenligne samme prikker som på dei første bildene i denne linken:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=874777

 

Maskinen: Dell inspiron 9300 , geforce go 6800 skjermkort, 2 gig med ram osv.. win xp pro , alder på maskinen er litt over 2 år.

 

Maskinen kan no umulig startes uten at safemode i windows kjøres.

 

Maskinen har eg no åpnet fullstendig og fjærnet et alt for tjukt lag med støv mellom kjøleribber og vifter både til cpu og gpu.

 

Eg anntar no at skjermkortet mitt har tatt skade av støvkvelning og overoppheting og komponent skade.

 

HJELP

 

Om så skjermkortet mitt hatt lidd støvdøden, hvem har ansvaret ?

 

Slik lov og rett har eg alldri vært klok på så , ikke alle på en gang no..

 

Leste for noen år sia at forbrukern ikke skulle åpne opp bærbarmaskina for da gikk garantien ut, har dette blitt forandret?

 

Om eg så må stilles ansvarlig for min egen maskin på denne måten er denne maskinen dau eller finnes det skjermkort noen plasser for å bytte?

 

Og bare noen spørsmål til slutt:

 

Hvor mange har plutselig funnet ut at en burde renske maskina for støv når en leser dette? Og den sykelige strømmen av brukbare skjermkort som alle databutikkene mottar for reperasjon pågrunn av manglende info til forbrukern? Og hvor mange av disse blir sendt til neste forbruker?

Endret av Sinseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No har eg fått tatt et bilde når eg kjører et diagnoseprogram som vist er implementert på Dell maskina mi

 

Utrulig skuffende å se at 18-19 k blir svidd opp pågrunn av en filleting som å ikke tørke støv fra viftene.

 

post-115987-1197550185_thumb.jpg

 

Trenger virkelig hjelp med dette, er det vits i å reklamere ??

Endret av Sinseven
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Etter E-mail konversasjonen så kom han på den andre siden at maskinen skulle på reparasjon. Ett selskap som ordnet reklamasjonen ble nevnt og eg kunne sende inn maskinen der dem skiftet skjermkortet mitt. Det var ikke selv Dell som gjorde dette. Men slik som Telenor styrerer med, bruker andre selskap for å betale mindre skatt eller noe i den duren.

 

 

---slutt---

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...