christo123 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en billig server PC, den skal greie å kjøre World of warcraft emulator, VT server og en webside er usikker hvor mye jeg må opp til, men jeg kunne tenkt meg på noe under 2500.- det kan godt være brukt for min del. Den skal være ferdig bygget uten noe OS. noen som har noe forslag hva jeg burde kjøpe? ps: den skal ikke ha noe skjermkort mvh viggo
-Shark- Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Denne burde gjøre susen. Skal kjøpe en slik selv tenker jeg.
christo123 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Skrevet 11. desember 2007 (endret) Denne burde gjøre susen. Skal kjøpe en slik selv tenker jeg. takk, men vet du om det går ann å fått den ferdig bygget? hvor mye det koster osv? Endret 11. desember 2007 av Viggo1
Skagen Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Tråden flyttes til Hjelp til kjøp og salg av PC > Servere. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding)
-Shark- Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Denne burde gjøre susen. Skal kjøpe en slik selv tenker jeg. takk, men vet du om det går ann å fått den ferdig bygget? hvor mye det koster osv? Tror også komplett har slik at de kan bygge sammen maskinen for rundt 500,- Det har i alle fall mange andre som netshop,shg etc. Hvor i landet bor du? Det er ikke vanskelig å sette sammen, om du er redd for det. Kjempe lett.
christo123 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Skrevet 11. desember 2007 Denne burde gjøre susen. Skal kjøpe en slik selv tenker jeg. takk, men vet du om det går ann å fått den ferdig bygget? hvor mye det koster osv? Tror også komplett har slik at de kan bygge sammen maskinen for rundt 500,- Det har i alle fall mange andre som netshop,shg etc. Hvor i landet bor du? Det er ikke vanskelig å sette sammen, om du er redd for det. Kjempe lett. Bor i Trondheim , vurdere å kanskje sette sammen ett, men kan være litt klønete og være uheldig å ødelegge noe
christo123 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 Leste at det var tilbud på Dell, så vurdere å kjøpe meg denne: Dual core: Dual Core Intel® Xeon® 3060 Processor at 2.40GHz , 2MB Cache, 1066MHz FSB 2GB DDR2 SDRAM 667MHz Memory (2X1B dual ranked DIMMs) Men hva er raid controller? burde jeg ha det? link: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sbc=pedge_sc440 prisen ble ca 2,573.00kr
nree Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 (endret) RAID kontroller er et kort som gjør at du kan sette opp haddiskene i forskjellige raid. Slik som raid5 f.eks, hvis en harddisk av 3 eller mer ryker har du fremdeles all data inntakt. Osvosv.. søk på raid https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54581 Endret 13. desember 2007 av Goggen90
christo123 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 RAID kontroller er et kort som gjør at du kan sette opp haddiskene i forskjellige raid.Slik som raid5 f.eks, hvis en harddisk av 3 eller mer ryker har du fremdeles all data inntakt. Osvosv.. søk på raid https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54581 ok daså, men da tror jeg kjøper den DELL pcen da tviler på at jeg vil få bruk for RAID kontroller.
nree Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 En liten pirketing, PC og server er to forskjellige ting. PC er "Personal Computer" som er den pcen du sitter ved nå (regner jeg med) En server er en tjener som fungerer som en "slave" for deg og din pc
christo123 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 (endret) Tror jeg dropper den DELL servern, glemte frakta og momsen, så den ble en del dyrer enn jeg trodde. Bleklager Goggen90 for den skrive feilen Endret 13. desember 2007 av Viggo1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå