Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

null skjermbilde under oppstart


Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg skrur på maskinen fungerer alt uten skjermen min.. det gule lyset på skjermen bare blinker, og jeg får ikke skjermbilde. Hadde det samme problemet for omtrent 2 dager siden, men da funket det å ta ut bios-batteri og sette det inn igjen. Så jeg tviler på at noen komponenter har gått i stykker. Har prøvd med en annen skjerm også, der står det bare "monitor is in powersafe mode" elns. Som sagt har jeg hatt dette problemet mange ganger før, men da har det holdt å ta ut og sette inn bios-batteri. Noen som har noe forslag?

 

Om jeg må legge til noen rare hendelser som har skjedd i det siste må det være at det kommer en rar lyd av cpu vifta, som om noen ledninger surrer seg inni. problemet er bare at ingenting rører den. Etter jeg vrir litt på den forsvinner lyden. Og hovedkorte er ute av "spacer"/skru en spesiell plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Når jeg skrur på maskinen fungerer alt uten skjermen min.. det gule lyset på skjermen bare blinker, og jeg får ikke skjermbilde. Hadde det samme problemet for omtrent 2 dager siden, men da funket det å ta ut bios-batteri og sette det inn igjen. Så jeg tviler på at noen komponenter har gått i stykker. Har prøvd med en annen skjerm også, der står det bare "monitor is in powersafe mode" elns. Som sagt har jeg hatt dette problemet mange ganger før, men da har det holdt å ta ut og sette inn bios-batteri. Noen som har noe forslag?

 

Om jeg må legge til noen rare hendelser som har skjedd i det siste må det være at det kommer en rar lyd av cpu vifta, som om noen ledninger surrer seg inni. problemet er bare at ingenting rører den. Etter jeg vrir litt på den forsvinner lyden. Og hovedkorte er ute av "spacer"/skru en spesiell plass.

 

 

 

Samme problem som jeg hadde for 3 år siden, ( trur jeg) lurte lenge på hva det kunne være men kom frem til at det var skjermkorte.

 

Vist du er mye og fikser og trikser i pc en din uten og være klar over hva du egentlig gjør så er det lett at ting går i stykker eller etc.

 

Den lyden skal du ikke bry deg om den pleier og komme vist man har vært og rotet i pc en eller renset vifta... Kan ikke gi noe korrekt svar på det med skjermen akkurat no, Er alt for lite informasjon du har gjett.

 

Men ta og prøv med et annet skjermkort og se om det løser problemet, Vist ikke kan du jo prøve med en liten formatering for og se om det går ved og koble harddisken i en annen pc.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen startet helt normalt med det bare ikke kommer bilde (altså du hører at den POSTER med POST-pipet) så er det sansynlig at den være noe galt med skjermkortet. Sjekk selvfølgelig at skjermkabelen står skikkelig inni. Om du er som mer eog er litt for lat til å skru inn de skruene som skal skrus inn på skjermkortkabelen så løsner den lett så mye at den mister kontakten :)

 

Om du derimot ikke hører POST-pipet når du slår på maskinen så er det et mye mer generellt problem og det er umulig å diagnosere på såpass lite info. Da er det en god start å stripep ned maskinen til bare de esensielle delene (koble vekk harddisker, DVDer, all ram utenom èn av brikkene osv), samt evt. resette CMOS om den fremdeles ikke starter.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...