olemykle Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Etter at jeg nylig fikk meg et Canon 400D kamera merket jeg ganske fort at det medfølgende kit-objektivet stadig oftere kommer til kort ift. zoommulighetene. Har derfor bestemt meg for å kjøpe meg selv et nytt objektiv i julegave. Ferdes en del i skog og mark så jeg vil gjerne ha ett 'allrund' objektiv så jeg slipper å dra på mye utstyr. Motivene jeg vil feste til film kan være alt fra en enslig hvitveis i Oktober til en rype på 50 m. avstand. Er selv en absolutt amatør så jeg stiller ikke altfor store krav til kvalitet. Har heller ikke så veldig lyst å bruke mye penger på dette så jeg har derfor sett meg ut et 28-300 mm objektiv fra Sigma. Spørsmålet er om dette objektivet er brukandes i det hele tatt eller om selv jeg kommer til å misfornøyd med kvaliteten? Er det noen andre objektiver av samme type og som ikke koster så altfor mye mer jeg heller burde sett på? Endret 10. desember 2007 av olemykle
turnipkongen Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Tamron 18-250mm Tamron 18-250mm går for å vere eit av dei ( om ikkje DET) beste allround-objektivet, og selv om det reint optisk ikkje er ærleg mykje betre enn kit-objektivet er det som regel godt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå