Gå til innhold

Ny mobil e51 eller 5310, trenger hjelp til valg.


luringS

Anbefalte innlegg

Hei. Som det står i emnetittelen skal jeg ha meg ny mobil, har sett spesielt på to stykker nokia e51 og/eller nokia 5310. Da kommer det store spørsmålet, hvilken av de to mobilene burde jeg velge?

 

Er 15 år og glad i musikk, så jeg kommer til og høre en del på musikk.

Jeg pleier og surfe en del så wifi vil også komme til nytte. e51 har ikke 3.5 jack og det er litt kjiipt.

 

Trenger egentlig ikke noe businesstelefon, men e51 har en del funksjoner som er ganske greie og ha.

5310 ser bedre ut i forhold til E51 i mine øyne.

 

Lurer også på hvordan mp3 spilleren til E51 er, hvis noen har prøvd den så hadde det vært fint og hørt hva dere syntes om den. Hvordan er den i forholdt til 5310?

 

[ E51: SymbianOS 9.x / Series 60 eller 5310: Series 40 3rd Edition] hva er forskjellen på disse to?

ulemper/positive sider.

 

Valget heller mest mot e51 men vet ikke hvem av de to burde jeg velge?

 

Har egentlig ikke så greie på mobiler så hadde vært veldig fint med litt hjelp.

Endret av luringS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vesentlig forskjell på operativsystemene. E51 har Series 60, som er et smart operativsystem. Det åpner for installering av nye programmer, multitasking osv.

 

Series 40 er utseendemessig ikke så utrolig forskjellig, men du kan ikke multitaske (eneste er vel at man kan la mp3-spilleren kjøre i bakgrunnen mens man gjør andre ting, bortsett fra å bruke kameraet) eller installere annet enn Java-programmer.

 

Begge OS-ene er etter min mening og erfaring begge enkle og oversiktlige, men S60 er jo innlysende mer avansert med langt flere innstillingsmuligheter, om du skulle trenge det.

 

Men merk deg at Amobil.no kun anbefaler kjøp av smarttelefoner til de som trenger det!

Lenke til kommentar

5310 er grei nok den. Dedikerte knapper for musikkavspeling er digg.

Er dog eit problem med å spele av MP3-filer (!) på den mobilen eg fekk i posten.

Mobilen fryser under avspeling og "booter".

 

Ser at fleire andre har dette problemet. Løysinga fram til Nokia klarer å trykke ut ny software til denne modellen er å konvertere alle musikkfiler til ma4-formatet.

Lenke til kommentar

Hmm kjedelig hvis det stemmer det Elan Branler sier at man må/burde konvertere alle musikkfilene til ma4 format hvis ikke kan mobilen fryse.

 

Trur jeg går for e51 da, liker mange instillinger og slik.

 

(er det 2,5mm jack på E51? noen steder står det at den har det noen andre steder ikke, er litt forvirret.)

 

Takk for gode tilbakemeldinger :D

Endret av luringS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...