Gå til innhold

Hvilken Nokia? N81 8GB, N82 eller N95 8GB?


Lunde84

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny mobil om ikke altfor lenge (etter litt mer sparing på studentbudsjettet), men får ikke helt bestemt meg for hvilken.

Det SKAL være en Symbian telefon med S60, dermed også en Nokia. (Har bestemt meg for å gi finnene en sjanse etter noen år med SonyEricsson.) De jeg har sett mest på er N81 8GB, N82 (m/8GB SDHC) og N95 8GB, liker å ha god plass.. :p

 

Hadde i utgangspunktet sett meg ut N81 8GB, men ble litt skuffet over plasten som var brukt. Men også testen til amobil.no som jeg personlig synes ble litt gjennomsyra av misnøye med knappene, som jeg etter å ha trykt litt på den selv ikke kjente meg helt igjen med..

N82 synes jeg kan virke litt tungvint å bruke mht tasteplasseringen, men det er vel helst en vane sak. Ellers er den veldig fristende med xenon-blits.

Men den som frister aller meste er selvfølgelig N95 8GB, selv om den er en del dyrere enn jeg har råd til for øyeblikket. Men om noen kommer med noen gode argumenter for hvorfor den er verdt 1500 - 2000 mer enn de to andre er jeg "all-ears". :D

 

Det jeg i hovedsak er ut etter er saklige og faktabaserte erfaringer med bruken og holdbarheten til disse tre mobilene.

Om N81 8GB virkelig er virker så "billig" i byggekvalitet når den er i bruk til vanlig.

Om N82 er verdt å kjøpe fremfor N95 8GB på grunn av xenon-blits.

Eller om N95 8GB faktisk er verdt hver krone.

 

Når jeg tenker meg om er det vel ikke veldig mange som faktisk har fått prøvd den nye 8GB utgaven av N95 enda, ettersom den knapt nok har nådd noen butikker enda.

Men om det kanskje er noen som har fått den nyeste SW-updaten på den gamle N95 er jo det også til hjelp..

Endret av Lunde84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg N95 8GB er det beste valget, selv med tanke på pris. 8gb micro-SD koster opp i mot tusenlappen uansett, pluss at du får en mye større skjerm som dekker nesten hele framsiden av telefonen, større taster, dedikerte musikk-knapper og Infrarød som gjør at du kan bruke mobilen som fjernkontroll til TVen. Jeg synes også at utsende på N95 8GB er langt mer elegant enn N82, men det er selvfølgelig bare min personlige mening.

 

Når det er sagt. N82 gir mer for pengene, ingen tvil om det, men har du råd ville jeg ikke nølt med å gå for N95 8GB.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har ingen av telefonene selv, men kjenner 3stk som har N95(ikke 8gb). Alle disse har problemer med telefonene sine. To har vært sendt inn for reprogrammering, og alle har til tider hengt seg opp og slått seg av tilsynelatende uten grunn.

Det er muligt at 8gb utgaven er forbedret på disse områdene, men jeg er skeptisk.

Ut ifra det som er å lese om telefonene er N82 min personlige favoritt.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg N95 8GB er det beste valget, selv med tanke på pris. 8gb micro-SD koster opp i mot tusenlappen uansett, pluss at du får en mye større skjerm som dekker nesten hele framsiden av telefonen, større taster, dedikerte musikk-knapper og Infrarød som gjør at du kan bruke mobilen som fjernkontroll til TVen. Jeg synes også at utsende på N95 8GB er langt mer elegant enn N82, men det er selvfølgelig bare min personlige mening.

 

Når det er sagt. N82 gir mer for pengene, ingen tvil om det, men har du råd ville jeg ikke nølt med å gå for N95 8GB.

 

Hehe.. ser at vi tenker rimelig likt :p

Du har akkurat de samme ankepunktene for å kjøpe N95 som jeg har. Men må vurdere litt ekstra før jeg spytter ut såpass mye for mobil, lever tross alt på studentbudsjett.. :ermm:

Lenke til kommentar
Hei

 

Har ingen av telefonene selv, men kjenner 3stk som har N95(ikke 8gb). Alle disse har problemer med telefonene sine. To har vært sendt inn for reprogrammering, og alle har til tider hengt seg opp og slått seg av tilsynelatende uten grunn.

Det er muligt at 8gb utgaven er forbedret på disse områdene, men jeg er skeptisk.

Ut ifra det som er å lese om telefonene er N82 min personlige favoritt.

 

Akkurat den biten jeg har hørt om som en av ulempene med N95, men det kan se ut til at dette er rettet med ny SW til 8GB utgaven, samt den gamle typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...