Gå til innhold

Oppsett for to informasjonsskjermer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått i oppdrag av min arbeidsgiver å få til to informasjonsskjermer. Skjermene skal henges på vegg i to forskjellige rom og det skal vises ulik informasjon på skjermene. Det var planlagt å bruke PowerPoint presenentasjonsfiler, men det viser seg at jeg kun får åpnet presentasjonsfilene på en skjerm av gangen (oppsett på min private arbeidsstasjon m/2 skjermer).

Skisse:

post-146676-1197037555_thumb.jpg

Har følgende spørsmål:

• Er det muligheter slik skissen viser?
  • Finnes det en løsning for å vise PowerPoint på to skjermer?
  • Finnes det infoprogrammer til en slik løsning?
  • Hvordan er det å redigere fra arbeidsstasjonen? Må man inn på stasjonen til skjermer for å starte informasjonsfilene?

Det som også kan være utfordring ved redigering (fra maskin til skjermer), så står ikke maskin og skjermer i samme rom. Vanskelig å se hva du jobber med gjennom vegger. Er det noen som har en løsning eller bedre måter å gjøre dette på?

infotavler.bmp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan du kan ha 2 presentasjoner samtidig, men en ide er kansje å bruke powerpoint sammen med Open office sin presentasjonsviser. Du kan administrere Pc-en med å bruke Netop, som koster penger men da forsvinner ikke bildet fra skjermene når du redigere, som skjer når du bruker Remote Desktop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...