Gå til innhold

Ny elgitar. Bruksområde, Electronica, downtempo, rock, prog og jazz.

kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte om dette på et annet forum, men spør her også.

Ja som det går frem i tittelen er jeg på utkikk etter en ny gitar.

Dagens gitar:

Har i dag en Ibanez Rg270dx, men denne begynner å bli temmelig sliten. Floyd rosen funker ikke lengre,

jackoutputten er sjabby, pottene skrurrer osv.

Utstyr gitaren

brukes på:

Zoom G7.1 effektbrett + diverse amper som står rundt på øvingslokaler/konsertarenaer.

Vox Ad120vtx hjemmeforsterker

Bruksområde:

Spiller i et electronica/rocke band. Vi spiller en blanding av rolig downtempo electronica som jeg trenger deilig clean til. og det er også mye rockegitar i dette bandet så jeg trenger god humbuckervreng både i stol for chords og hals for feite leads. Ellers spiller jeg i et prog band så det må være god variasjon i gitaren, alt fra helt clean for flamencoparti til feit leadlyd.

Budsjett:

Jeg har vel sett på gitarer mellom 5 og 10 tusen. Budsjettet kan strekkes siden jeg håper å få en god deltidsjobb snart men tror ikke jeg vil over 10 lapper

Gitarer jeg har

sett på:

(ikke prioritert rekkefølge)

1. Fender strat med en humbucker i stol

2. Hagstrøm SWEDE http://www.sound1.com/portal/asp/produktde...Produkt_ID=3539

3. Ibanez Ibanez SAS-32FM som koster 5000. Den har to humbuckere og den ene kan splittes. Har testet den en gang og den er god å spillle på.

Hva er de beste alternativene her? Har vanskelig for å finne en gitar som dekker alle behovene.. noen som har testet 2'eren eller 3'eren?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...