leffern Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Heisann. cpu-Quad6600 gfx-8800gtx 768 ram-4gb ocz ram hk-gigabyte p35 ds3 psu-chieftec 560w Alt snurrer og går, men får ikke noe pip eller reaksjon på skjermen. Om skjermkortet er kaputt, er det da noen fare om jeg tester det skjermkortet på en annen pc?
insane1 Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Heisann. cpu-Quad6600 gfx-8800gtx 768 ram-4gb ocz ram hk-gigabyte p35 ds3 psu-chieftec 560w Alt snurrer og går, men får ikke noe pip eller reaksjon på skjermen. Om skjermkortet er kaputt, er det da noen fare om jeg tester det skjermkortet på en annen pc? Hei! Du kan nok fint teste skjermkortet i en annen maskin, skjelden et skjermkort tar kverken på andre deler. Det som slår meg som problemet her er kanskje strømforsyningen din, 560w kan diskuteres om er nok til et 8800gtx kort. Ville prøvd med noe litt kraftigere, 600w og oppover. Prøv også eventuelt å ta ut 1 rambrikke og kjør maskinen med 1 og 1 brikke. Har vært borti liknende problemer med p35 HK før, da var det faktisk det at hovedkortet ikke hadde den nyeste BIOSen, sånn at den ikke kjente igjen prosessoren; kan du prøve å få tak i en core 2 duo prosessor og teste den?
leffern Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Skrevet 5. desember 2007 (endret) jeg sitter på en duo nå, litt leit å koble fra denne PC-en også, men. edit: kan man kjøre uten cpu? edit2: jeg har en 500w psu på denne PC-en, og gtx trenger 2stk pci-e connectors, det har ikke jeg på psu'n min. Endret 5. desember 2007 av leffern
Duqe Skrevet 5. desember 2007 Skrevet 5. desember 2007 Det skal holde med 500w til 8800gtx, men har problemet oppstått siden du bygde pcen eller har det vært slikt et langvarig bruk?
leffern Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Skrevet 6. desember 2007 det oppsto siden jeg bygde PC-en. ble litt skeptisk jeg og nå, må jeg ty til 750 eller noe da?
Duqe Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 prøv å instille ramenbrikkene riktig. ha dem på f.eks 2.1volt. Har selv 500w med overklokket gts og cpu, kan ikke se problemet for at 560w skal takle ditt system.
BoC_SantaCruz Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Du må i allefall ha psu med 2 stk pci-e strøm kontakter... anbefaler den jeg har (se sig) eller mist.. bør ha over 600w. vist du bare har en pci-e strøm kabel og skjermkortet må ha 2 så er det nok der feilen ligger.. litt overrasket over at det ikke kommer et kraftig pip fra skjermkortet.. når jeg koblet et 8800 gts kort for en kompis lå strøm intaket gjemt bak kortet (helt på tryne spør du meg) da så jeg den ikke å kortet peip som fan da det ikke fikk nok strøm fra pci-e slotten på hk..
Duqe Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Men det skal som regel følge med et strømadapter når han kjøper skjermkortet.
BoC_SantaCruz Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 gjør ikke det med xfx sine uansett.. der står det at det skal kun brukes direkte kabler fra psu..
voll Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Heisann. cpu-Quad6600 gfx-8800gtx 768 ram-4gb ocz ram hk-gigabyte p35 ds3 psu-chieftec 560w Alt snurrer og går, men får ikke noe pip eller reaksjon på skjermen. Om skjermkortet er kaputt, er det da noen fare om jeg tester det skjermkortet på en annen pc? Det står at hovedkortet dit støtter denne cpu etter biosversjon 2 (rev 2), kanskje må du flashe bios med ein anna cpu først??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå