Gå til innhold

Xbox: Hjelp har ødelagt oppstarten til xbox EvoX


kaldt

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skulle prøve å få xboxen som er chippet med EvoX, til å starte rett opp XBMC og følgde denne oppskrifta som låg i XBMC mappa:

 

A configurable Shortcut for your -C-Drive is included in the XBMC ROOT dir.

It points to E:/Apps/XBMC/default.xbe by default. If your XBMC Directory is

elsewhere you must change its Application Path by editing the .cfg file !!

Rename the "ShortCut for -C-Drive.cfg" and the "ShortCut for -C-Drive.xbe"

to something your BIOS can boot (evoxdash.xbe + evoxdash.cfg) + copy both

files to the ROOT of your -C-Drive.

!! Double check !! you did everything right then reboot - Voila !

 

Kopierte over to filene i mappa (fra apps i E: til C:) som eg kalte evoxdash.xbe og evoxdash.cfg. Når eg no prøvar å starte opp xboxen er skjermen svart.. Er det noken som veit kor ej skal få stillt det tilbake? Får ikkje kontakt over nettverket heller lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kopierte over to filene i mappa (fra apps i E: til C:) som eg kalte evoxdash.xbe og evoxdash.cfg. Når eg no prøvar å starte opp xboxen er skjermen svart.. Er det noken som veit kor ej skal få stillt det tilbake? Får ikkje kontakt over nettverket heller lenger.

 

Du må prøve å finne ut hvilke filer som bootes på akkurat ditt konsoll. Det finner du lettest ut ved å se hva som ligger på rota av C-disken. Det er ikke sikkert at evoxdash.xbe eller evoxdash.cfg er de filnavnene du burde benyttet.

 

Heldigvis kan du alltids boote til en bootdisk (f.eks. Slayer) så det er fullt mulig å redde seg i land, i hvert fall så lenge du ikke har slettet noen filer på rota av C disken.

 

Jeg har en boot-disk liggende som booter til UnleashX. Derfra har jeg full kontroll over hva som ligger på harddisken med den inkluderte filbehandleren. skulle jeg ved en feiltagelse drite meg ut og gjøre en endring som hindrer konsollet i å boote XBMC (skjedde meg faktisk forledendag i forbindelse med at noen av filene i XBMC ble ødelagt når dashboardet kræsja) så er det bare å kjøre igang Boot-disken og gjøre UnleashX/EvoX/XBMC/EllerWhateverDuHarPåDenBootDisken til et midlertidig dashboard som du kan benytte mens du legger inn en backup av det gamle, eller evt legger inn XBMC som dashboard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...