femftifem Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Leste litt igjennom en blogg på informationweek hvor jeg da kom over artikkelen "Do NOT shut down the UAC". Jeg synes det var en litt interessant artikkel, og leste videre på den. I bloggen blir det fortalt at hvis du deaktiverer UAC i Vista, så deaktiverer du en hel rekke annen sikkerhet også (det står ikke nevnt hvilken). MEN, det finnes en metode for å forhindre dette; Gå til kontrollpanelet, så skriver du Administrative verktøy i søkelinjen (eller bytter til klassisk visning), så velger du sikkerhetspolicy, lokale policyer og til slutt sikkerhetsalternativer. Klikk dermed på "Brukerkontroll: Oppførsel for opphøyningsforespørsel for administratorer i modus for administratorgodkjenning" og sett valget til "Opphøy uten å spørre". Det trengs å aktivere UACen igjen, og gjøre dette for at det skal fungere som nevnt over. kilde: http://www.informationweek.com/blog/main/a...shut_off_v.html
With Odin on my side! Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Hvorfor skal man egentlig deaktivere UAC? Det er ikke noe poeng untatt noe jeg ikke kan snakke om her, men det har de fleste fiksa på... Og deaktiverte det jeg, og kjørte windows uten det i flere uker, ikke noe problemer med det...
Anders Moen Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Jeg deaktiverte den UAC-greia for 3 måneder sida, har ikke fått noen ting etter meg på PC-en Det er bare å ta ting man laster ned og sider man går til med en klype salt, noe man skal uansett om UAC er på eller av
Moderat Bruker Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Unnskyld - men hva er UAC? Dermed har jeg mistet litt poenget her tror jeg...
femftifem Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Skrevet 4. desember 2007 User Account Control som betyr brukerkontroll på norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå