Thomas. Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Heisann! Idag lurer jeg på om det finnes noen script, som man putter på siden sin. Så viser den php koden i en textarea, som bare JEG kan se. Altså, et script som viser hele kildekoden, og så kan bare JEG endre den og lagre det. Slik at jeg slipper og drive å hoste dem på fillezilla hele tiden...
TheClown Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 if(!isset($_POST['Send'])) { echo "<br /><form method='post' action=''> <label for='velg'>Rediger side:</label> <select size='1' name='velg' id='velg'> <option value='indexx.php'>Hovedsiden</option> <option value='om.php'>Om oss</option> <option value='varer.php'>Varer</option> <option value='stillinger.php'>Stillinger</option> </select><br /><br /> <input type='submit' name='submit2' value='Rediger'> </form>"; echo "<br /> <br />"; echo "<br /><form method=\"post\" action=\"secret.php\">\n <input type=\"hidden\" name=\"fil\" value=\"".$_POST['velg']."\" size=\"40\"> <textarea name=\"html\" rows=\"20\" cols=\"100\">".file_get_contents($_POST['velg'])."</textarea>\n <input type=\"submit\" name=\"Send\" value=\"Rediger side\">"; //Redigerings-script slutt } if(isset($_POST['Send'])) { // Først, formater litt $fildata = str_replace("\r\n", "\n", $_POST['html']); $fildata = str_replace('\"', '"', $fildata); // Åpne filen $fil = @fopen($_POST['fil'], 'w+'); if($fil) { // Lagre fwrite($fil, $fildata); fclose($fil); echo "<span class='style1'>Fila er endret </span> <br /><br />"; include"include.php"; } if(!$fil) { echo "Kunne ikke redigere fil"; } } Script jeg laget med litt hjelp herfra. Navnet på fila endrer du øverst. Hvis du vil at bare du skal kunne se denne siden lager du et login-system
Thomas. Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Skrevet 3. desember 2007 Vil ikke siden komme opp i tekstboksen på scriptet ditt ? Eller blir kildekoden vist ? Prøver nå
TheClown Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Du går inn på siden. Der er det en tekstboks. Så velger du hvilke fil du vil endre. Innholdet i denne fila kommer så opp i denne tekstboksen. Når du er ferdig lagrer du..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå