Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Endret arbeidsgruppen i Windows Xp Professional


Anbefalte innlegg

Hei jeg endret arbeidsgruppen på fattern sin jobb pc fordi jeg skal ha tak i noen filer som ligger delt på nettet, i arbeidsgruppen "MSHOME". Jeg hoppet derfor fra domene og over til MSHOME arbeidsgruppe og resatte maskinen. Når jeg skrudde den på igjen kom log in opp. Da prøvde jeg det gamle bruker navnet og passordet men kommer ikke inn. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre..

 

Edit: trenger hjelp raskt :)

Endret av Risern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg endret arbeidsgruppen på fattern sin jobb pc fordi jeg skal ha tak i noen filer som ligger delt på nettet, i arbeidsgruppen "MSHOME". Jeg hoppet derfor fra domene og over til MSHOME arbeidsgruppe og resatte maskinen. Når jeg skrudde den på igjen kom log in opp. Da prøvde jeg det gamle bruker navnet og passordet men kommer ikke inn. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre..

 

Edit: trenger hjelp raskt :)

 

Hm, prøv login med:

DOMENE\brukernavn

passord

 

Dvs

DOMENE = det tidligere domenenavnet i store bokstaver

brukernavn = din fatters brukernavn

passord = din fatters passord

 

Er ikke sikker men kanskje det funker? :)

Lenke til kommentar

Hvis jobben til faren din har en anelse peiling på datasikkerhet har de nok satt et passord på den lokale administratorkontoen. Dette er eneste konto du kan bruke til å logge på PC-en nå som du har meldt den ut av domenet.

Hvis de ikke har så mye peiling er dette passordet blankt.

 

Høres ut for meg som du har skaffet it-avdelingen på jobben hans litt å gjøre i morgen tidlig, så han får tilbake sine lokale filer og dokumenter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...