Gå til innhold

Trenger litt hjelp til valg av HK og GPU!


Anbefalte innlegg

Skal bytte HK og Gpu naa. Har q6600 og 4gb kingston hyperx pc6400 ram, raptordisk og lurer naa paa hvilket hovedkort eg skal kjope.

HK maa gjerne stotte pci exp.2.0+ddr3. Satser hardt paa overklokking av q6600 saa jeg lurer faelt paa et stabilt og kraftig HK og kanskje SLI losning. Har en Thermalright Ultra prosessor kjoler saa stusser og liltt paa plassen.

 

Setter pris paa forslag!

 

Pris har ikke noe aa si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For SLI ville jeg sett på EVGA sitt 680i SLI. Der er det visst fikset opp i tullet med 680i + Q6600 som mange sleit med tidligere. GPU her må jo enten bli 2 x 8800GT eller vente litt over en uke (pluss litt for at de skal komme seg i butikken og så hjem til deg) og kjøpe 2 x 8800GTS

 

For Crossfire ville jeg valgt et x38-kort, enten et av Asus sine P5E eller Maximus (litt usikker på om TRUE får plass her uten modding) kort eller Gigabyte GA-X38-DQ6. GPU for crossfire er for tiden HD 3870 (ligger litt bak 8800GT som single-GPU, men flere tester viser at 2 x 3870 kjører fra 2 x 8800GT), men ATI kommer vel snart med et nytt "high-end"-kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For SLI ville jeg sett på EVGA sitt 680i SLI. Der er det visst fikset opp i tullet med 680i + Q6600 som mange sleit med tidligere. GPU her må jo enten bli 2 x 8800GT eller vente litt over en uke (pluss litt for at de skal komme seg i butikken og så hjem til deg) og kjøpe 2 x 8800GTS

 

For Crossfire ville jeg valgt et x38-kort, enten et av Asus sine P5E eller Maximus (litt usikker på om TRUE får plass her uten modding) kort eller Gigabyte GA-X38-DQ6. GPU for crossfire er for tiden HD 3870 (ligger litt bak 8800GT som single-GPU, men flere tester viser at 2 x 3870 kjører fra 2 x 8800GT), men ATI kommer vel snart med et nytt "high-end"-kort.

 

 

Takk skal du, faar se om jeg venter litt. Ser ut til at det skjer noe paa skjermort fronten naa.(forhaapentligvis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...