Gå til innhold

Partition magic viser en harddisk som BAD

DragonEyes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harddisk 1: 500gb (stuff)

Harddisk 2: 320gb (XP, Vista, musikk)

Harddisk 3: 500gb (filmer)

*alle er satt opp i S-ATA*

Her om dagen kjøpte jeg meg en ny harddisk. Når jeg hadde tilkoblet harddisken og startet PC-en, funka alt fint. Det var når jeg skulle partitionere harddisken at jeg fikk problemer. Harddisk 2, som jeg har delt opp i 3 sto som BAD. Jeg kunne fortsatt bruke harddisken, gå inn i mapper, kopiere ting, osv.. Men den vil ikke endre seg i partition magic. Jeg syns dette var rart og gjorde en del feilsøking, men jeg kunne ikke finne ut av hva som var problemet. Jeg leste om at det kunne være programmet, men jeg er ikke helt sikker. Noen som vet hva problemet kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme selv. Virker som Partition Magic klikker på noe i MBR. Hvorfor bruker du ikke bare disk behandling i Vista forresten? Skal du bare opprette et par partisjoner så ordner den biffen helt greit.

Skrevet

Vel disk behandling i XP klarer fint å opprette partisjoner den også. Så lenge du ikke skal lage noen "merkelige" partisjoner da... Poenget jeg skulle fram til er ihvertfall at jeg har hatt tvilsom erfaring med Partition Magic i det siste, den tror ofte at harddisker som har vært i kontakt med Vista f.eks er BAD.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...