Bulletus Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Jeg har en core2 6700 2.67ghz cpu som har 1066mhz fsb.Vil en Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz hjelpe på frames i Crysis ? Resten av PC-en er XFX Geforce 8800gtx xxx 630/2000 og 3gb 1066mhz ram . Hovedkortet mitt takler 1333mhz buss , vil en tilsvarende cpu gi meg mer frames i crysis kontra en 1066mhz cpu ? Jeg spiller på 1280'1024 uten AA med alt på highest untatt shadows som er på medium. jeg trenger bare noen fattige flere frames for at det skal bli riktig så smooth , noen som har erfaringer med dette ? Ærbødigst hilsen Lars
Kaptein_S Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Ikke noe nevneverdig. Crysis maxer ut skjemkortet ditt lenge før cpu'en går jeg utifra.
Maniche Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 (endret) det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Endret 30. november 2007 av apoligize
Bulletus Skrevet 30. november 2007 Forfatter Skrevet 30. november 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ?
Maniche Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit
Bulletus Skrevet 30. november 2007 Forfatter Skrevet 30. november 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ?
Maniche Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ? "en-sånn-zalman-kobber-vifte" hjelper meg veldig lite, hehe jeg syns det er opptil vær batch ja, kjører nå 3.6 ved 1.37v og det på grensa spør du meg :O men men, det er bare å prøve seg fram, MEN ikke svi cpu'en din da! pass godt på temp og utrykk i PC-en som sier at nok for være nok
Bulletus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ? "en-sånn-zalman-kobber-vifte" hjelper meg veldig lite, hehe jeg syns det er opptil vær batch ja, kjører nå 3.6 ved 1.37v og det på grensa spør du meg :O men men, det er bare å prøve seg fram, MEN ikke svi cpu'en din da! pass godt på temp og utrykk i PC-en som sier at nok for være nok Hmm , asus kortet anbefaler en Vcore på 1.40 når jeg klokker opp til 3.3ghz ( 2.67 orginalt ) , idle tempraturen er på 40 grader , working 55 , er dette farlig ?
Maniche Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ? "en-sånn-zalman-kobber-vifte" hjelper meg veldig lite, hehe jeg syns det er opptil vær batch ja, kjører nå 3.6 ved 1.37v og det på grensa spør du meg :O men men, det er bare å prøve seg fram, MEN ikke svi cpu'en din da! pass godt på temp og utrykk i PC-en som sier at nok for være nok Hmm , asus kortet anbefaler en Vcore på 1.40 når jeg klokker opp til 3.3ghz ( 2.67 orginalt ) , idle tempraturen er på 40 grader , working 55 , er dette farlig ? nei, ikke direkte, men 1.4 vcore ved 3.3ghx hørtes litt "mye" ut ved den klocken.. jaja, det er forskjell fra cpu til cpu og fra batch tol batch, du må egentli bare prøve deg fram til du ikke tør mer ^skummelt^ men tempen var ikke ille mye så det går
Bulletus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ? "en-sånn-zalman-kobber-vifte" hjelper meg veldig lite, hehe jeg syns det er opptil vær batch ja, kjører nå 3.6 ved 1.37v og det på grensa spør du meg :O men men, det er bare å prøve seg fram, MEN ikke svi cpu'en din da! pass godt på temp og utrykk i PC-en som sier at nok for være nok Hmm , asus kortet anbefaler en Vcore på 1.40 når jeg klokker opp til 3.3ghz ( 2.67 orginalt ) , idle tempraturen er på 40 grader , working 55 , er dette farlig ? nei, ikke direkte, men 1.4 vcore ved 3.3ghx hørtes litt "mye" ut ved den klocken.. jaja, det er forskjell fra cpu til cpu og fra batch tol batch, du må egentli bare prøve deg fram til du ikke tør mer ^skummelt^ men tempen var ikke ille mye så det går Vcoren står i auto i bios da , det er asus proben i windows som sier at vcoren er 1.40 , kan denne være litt unøyaktig ? Skal ikke auto bety default ? Jeg har bare stilt på frontsidebussen jeg , kjører ulinket fsb/memory 1333mhz/1066mhz , abs alt annet står i auto. ikke hatt et eneste kræsj hitill .
Maniche Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ? "en-sånn-zalman-kobber-vifte" hjelper meg veldig lite, hehe jeg syns det er opptil vær batch ja, kjører nå 3.6 ved 1.37v og det på grensa spør du meg :O men men, det er bare å prøve seg fram, MEN ikke svi cpu'en din da! pass godt på temp og utrykk i PC-en som sier at nok for være nok Hmm , asus kortet anbefaler en Vcore på 1.40 når jeg klokker opp til 3.3ghz ( 2.67 orginalt ) , idle tempraturen er på 40 grader , working 55 , er dette farlig ? nei, ikke direkte, men 1.4 vcore ved 3.3ghx hørtes litt "mye" ut ved den klocken.. jaja, det er forskjell fra cpu til cpu og fra batch tol batch, du må egentli bare prøve deg fram til du ikke tør mer ^skummelt^ men tempen var ikke ille mye så det går Vcoren står i auto i bios da , det er asus proben i windows som sier at vcoren er 1.40 , kan denne være litt unøyaktig ? Skal ikke auto bety default ? Jeg har bare stilt på frontsidebussen jeg , kjører ulinket fsb/memory 1333mhz/1066mhz , abs alt annet står i auto. ikke hatt et eneste kræsj hitill . da den står i auto si er det sånn at den stilelr seg på den sikre sida, så den mater cpuen med kanskje 0.2-0.4 v for mye, men det er ikke noe gæærnt i det, men det er litt lettere å stille den manuelt inn så den ikke hopper frem og tilbake etter hvor "hardt" du bruker den... har du dessuten slått av c1e i bios?
Bulletus Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Skrevet 2. desember 2007 det er ikke "vits".. du får mer av å klokke din e6700, som foresten er ENKEL å klokke bare du får en bra batch, ingen vits i å kjøpe en e6850 på 3ghz når din e6700 lett kan komme til 3.8 osv med litt tweak klokk du, så sparer du pengene, + at du vinner litt mer frames enn en e6850 på standar Jeg vrengte fsb opp til 1300 i bios , da går cpuen på 3.3ghz - virker som det er nokså stabilt ja . Behøver jeg å rote med noe spenning ? det kan du først gjør når du merker noe blir ustabilt (HUSK Å SJEKK TEMP NÅR DU NÆRMER DEG 3.5++ HVIS du kjører STOCk vifte), ta en sjapp 3dmark03 feks, eller orthos virker alt stabilt prøver du litt høyere til det ikke er stabilt, da må du kanskje øke vcore litt til du igjen for den stabil enkelt å greit Har en slik zalmann kobbervifte , hva er egentlig passlig vcore for en core2 E6700 klokka til 3.3-3.5 ? Er det optill vær batch ? "en-sånn-zalman-kobber-vifte" hjelper meg veldig lite, hehe jeg syns det er opptil vær batch ja, kjører nå 3.6 ved 1.37v og det på grensa spør du meg :O men men, det er bare å prøve seg fram, MEN ikke svi cpu'en din da! pass godt på temp og utrykk i PC-en som sier at nok for være nok Hmm , asus kortet anbefaler en Vcore på 1.40 når jeg klokker opp til 3.3ghz ( 2.67 orginalt ) , idle tempraturen er på 40 grader , working 55 , er dette farlig ? nei, ikke direkte, men 1.4 vcore ved 3.3ghx hørtes litt "mye" ut ved den klocken.. jaja, det er forskjell fra cpu til cpu og fra batch tol batch, du må egentli bare prøve deg fram til du ikke tør mer ^skummelt^ men tempen var ikke ille mye så det går Vcoren står i auto i bios da , det er asus proben i windows som sier at vcoren er 1.40 , kan denne være litt unøyaktig ? Skal ikke auto bety default ? Jeg har bare stilt på frontsidebussen jeg , kjører ulinket fsb/memory 1333mhz/1066mhz , abs alt annet står i auto. ikke hatt et eneste kræsj hitill . da den står i auto si er det sånn at den stilelr seg på den sikre sida, så den mater cpuen med kanskje 0.2-0.4 v for mye, men det er ikke noe gæærnt i det, men det er litt lettere å stille den manuelt inn så den ikke hopper frem og tilbake etter hvor "hardt" du bruker den... har du dessuten slått av c1e i bios? Uhum !! Hva er "c1e" ?? Jeg er nab på dette området hehe , klarer skru sammen en pc , men ikke noe serlig mer.
Bulletus Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Skrevet 2. desember 2007 Åja , speedstep greine . Menne dette kan da umilig ha noe å si for ytelsen ?
Bulletus Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Skrevet 2. desember 2007 Kjører stabilt på 3.5ghz (2.67) nå , ganske kult siden det bare e luft kjøling.Idle tempen er 49 grader , måtte opp i 1.46Vcore , kan den koke ? Hva er smertegrense i temptratur ? 65 ?
Maniche Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 Kjører stabilt på 3.5ghz (2.67) nå , ganske kult siden det bare e luft kjøling.Idle tempen er 49 grader , måtte opp i 1.46Vcore , kan den koke ? Hva er smertegrense i temptratur ? 65 ? da begynner du å nærme deg hvis du vil ha 24\7 klokk ville jeg ikke ha hatt tempen over 65 i hvertfall :p ps. du kan sikkert få skvist litt mer ut av den, men pass på da! det pleier gjerne å komme en "wall" for du får svidd den, men som sagt, pass på
Maniche Skrevet 6. desember 2007 Skrevet 6. desember 2007 (endret) Åja , speedstep greine . Menne dette kan da umilig ha noe å si for ytelsen ? nei, men man setter gjerne den AV for å få trykt litt mer juice ut av prossesoren Endret 6. desember 2007 av apoligize
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå