Gå til innhold

Intel oppsett, sjekk min handlevogn og kom med anbefalinger og kommentarer på oppsett/kompatibilitet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere fagfolk om dette oppsettet?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59868.

Bruksområdene for PC-en er: spill, film&musikk, surfing, kanskje litt redigering osv.

Er veldig i tvil på hvilket hovedkort jeg skal velge, men hvordan er dette?

ser mange anbefaler eller linker til Asus P5N-E SLI, som koster drøyt 200 kroner mindre.

- er det stor forskjell på disse to? Hva ville dere valgt?

Tenkte å kjøpe en grei strømforsyning nå, denne kan vel eventuelt brukes på neste pc igjen å?

Er alt kompatibelt, med tanke på hovedkort, ram osv?

Noe jeg bør endre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedkortet du valgte vil virke med 1333mhz fsb prosessorer, men du må stille inn buss hastigheten manuelt i bios. Skal du ha sli ville heller valgt ett hovedkort med 680i chipsettet, f.eks Asus P5N32-E SLI.

Vis du ikke har planer om og kjøre sli ville jeg heller kjøpt et hovedkort med p35 chipsettet, f.eks Gigabyte GA-P35-DS3.

Ellers vil delene du valgte fungere fint sammen.

Skrevet

Jeg synes du skal se etter P35 hovedkort, f.eks Abit IP35. Eller Et X38 hovedkort, begge er av type vanilla, som er uten masse dilldall som du kanskje ikke trenger.

Ellers har du valgt en fin maskin. Liker godt valget av PSU. Husk at ASUS hovedkort er sære på minnet, så sjekk kompabilitet før du handler.

Smart skjermkort, tror det er årets beste skjermkort kjøp.

Om du velger nytt kabinett, så se på Antec P182. Ellers har du suverene disker, disse har jeg selv. De er utrolig bra i RAID. Stillegående, kalde og raske.

Lykke til ;)

Skrevet

Takk for svar.

La til et Abit IP35, men var flere forskjellige der, noen som gidder å se at dette kortet er greit?

Trenger jeg noe annet nå for at PC-en skal virke, feks kabler etc?

- har 2 eldre ide hardisker, de passer greit på de å?

Er det noen ting jeg burde vurdere fremfor andre her?

-trenger jeg 4 gb ram, eller klarer jeg meg med 2 gb, og heller velge pc8500 fremfor PC6400 som nå?

Skrevet

Abit IP35 kortene sies og vere bra kort alle sammen, du kan nok klokke opp fbs på pro kortet lenger enn de andre.

IP35-e har ikke e-sata og firewire og IP35 mangler e-sata, bortsett fra dette burde de fungere bra uansett hvilke du velger.

Vis du bruker vista eller et 64bit operativsystem er jo 4gb noe man kan vurdere, bruker selv xp og har enda ikke sett noen grunn til og gå opp til 4gb.

Vis du har planer om og klokke opp prosessoren er er det ikke dumt og kjøpe pc8500 ram, vis ikke holder pc6400.

Hovedkortet har bare 1 ide kontakt så du kan bruke opp til 2 ide enheter på det, dette gjelder de fleste hovedkort som er og få kjøpt nå.

Skrevet

Takk for svar!

Da blir det bare å vurdere om en egentlig trenger SLI på hovedkortet... hmm..

Men hvordan er dette hovedkortet sammen med prosessoren, går det å overklokke dette litt?

- eller trenger man ei bedre cpu vifte en hva som er i "boxed"?

Skrevet

Du kan overklokke litt med boxed kjøleren, har du tenkt til å prøve og dra mye ut av prosessoren bør du kjøpe en annen kjøler.

Hvis du vil ha sli er det vel hovedkort med 680i chipsettet du bør se etter.

Skrevet

Er det nok med 650w strømforsyning hvis man velger SLI hovedkort og 2 skjermkort?

(hvilke skjermkort anbefales, eller yter best i SLI, både alene og sammen?)

Noen som kan linke til 2gb med PC8500 ram som er gode?

Er enda litt i tvil angående hovedkort, da jeg ikke har peiling på dette i det hele tatt!

eneste jeg vet er SLI eller ikke SLI, ellers har jeg lite å sammenligne forskjellige kort med.

Men håper kortet jeg har valgt er greit.

- ellers så jeg at en evga nforce 680i ble anbefalt hvis man skulle ha SLI og klokke veldig?

Skrevet

Finnes Crossfire hovedkort til intel?

- er det slik at crossfire støtter ulike typer skjermkort (så lenge skjermkortene er crossfire?), men SLI må man ha to like skjermkort?

Skrevet

hovedkort med intel x38 chipsett støtter crossfire, til crossfire trenger man to like ati skjermkort, f.eks 2 x hd3870. Man må ha to like nvidia skjermkort for og kjøre sli, f.eks 2 x 8800gt

Skrevet

Hei igjen:=)

Har surfet, lest og sett enda litt til, og fant dette hovedkortet, et Asus P5N-E SLI. Dette har SLi og koster drøye 800.

https://prisguiden.no/product.php?productId=58671

- men hvordan er dette kortet kontra Abit IP35?

- er det et bra kort til mitt oppsett?

Så har jeg noen spørsmål rundt asus kortet:

1. Det stod det støttet ram opp til PC6400. Vil det være meningsløst å ha PC8500 da? (tenkte hvis en skulle prøve å klokke litt)

2. Er det mulig å klokke med dette hovedkortet? (ikke tyne ut maks av hva alt kan, men "forsiktig" klokking?)

3. Ram'en jeg har lagt i handlevognen, er denne kompatibel med hovedkortet, eller forslag til bedre ram?

Så til et spørsmål jeg ikke helt fikk svar på.

Har valgt en 620w strømforsyning j.fr handlevognen post#1.

Hvis jeg går for følgende oppsett idag, vil jeg ha nok strøm igjen til å drive enda et Gforce 8800GT kort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...