Gå til innhold

Kjøpte meg et TerraTec Cinergy DT USB XS Diversity[LØST]


ve_gard

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et: TerraTec Cinergy DT USB XS Diversity, DVB-T, Dual-Tuner, USB2.0 TVKORT, men jeg har analog tv fra canal digital og ingen digital mottaker fra de. Er det da mulig og bruke dette kortet? Jeg har nå kjøpt det men jeg får ikke søkt inn noen kanaler når jeg kobler inn coaxialkabalen fra Canal digital. Heller ikke med de to flotte antennen som medfulgte fikk jeg noe bilde. Den klarte å søke inn enkelte kanaler, men hverken lyd eller bilde forekom.

 

Finnes det noen TV-Kort som støtter Linux btw ?

 

 

 

mvh Vegard

Endret av ve_gard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kortet støtter DVB-T, altså det digitale bakkenettet (over antenne) fra RiksTV, men ikke ut av boksen i Norge. For å få se andre kanaler enn NRK, må du ha en CI som passer til TV-kortet ditt. I tillegg må du da ha en CAM og et abonnementskort. CAM får du ikke fra RiksTV uten å ha en godkjent TV, og du må få en derfra fordi de parer CAM og abonnementskort.

 

Du trenger et tv-kort med analog tuner, evt et FloppyDTV-kort + CAM og digitalabonnement fra CD.

Lenke til kommentar

Hybrid vil funke, for da har du både analog og DVB-T. MEN, det er ikke rett frem å få inn bakkesendt TV grunnet litt ukurante kodeker.

 

Skal du ha noe til linux, kan du sjekke ut på linuxtv.org for drivere og støtte for de forskjellige tv-kortene. Slik jeg forstår det, er det ikke lurt å kjøpe det nyeste hvis man vil ha Linuxstøtte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...