Gå til innhold

antec fusion og ABIT Fatal1ty F-I90HD


odderik

Anbefalte innlegg

Hei!

Antec Fusion V2 og ABIT Fatal1ty F-I90HD

 

Skal ha en E6400 montert på dette hk-et, men det jeg er ute etter er en cpu vifte som vil passe.

 

Noen der ute som har det kabinett og hk-et? Og som kan anbefale en cpu vifte.

 

Ser at høyden på vifta ikke bør være over 12cm. Hvor langt unna NB kjølern er fra cpu socket-en vet jeg ikke.

 

NorthQ som kan passe:

nq-3314 - nq-3315a - nq-3316, kanskje flexq copper el. alu. viftene vil være gode nok?

 

Noen som kan anbefale noen av NQ, Thermaltake eller Zalman cpu vifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her brukes den kjøleren i et kabinett som er helt identisk med Fusion (nsk2480). Går bra det.

 

Sett at man har en kabinettvifte rett ved trenger man ikke å tenkte på vifte på selve kjøleren.

 

The Mini is a very good cooler, even without any consideration of size or fan type used. But there are several situations where a Scythe Ninja Mini is an excellent choice:

 

* You're uncomfortable with the prospect of having a heavy/tall tower heatsink inside your system

* Your case cannot fit the huge high performance CPU heatsinks

* You just want a solid budget CPU cooler

* You want a perfect passive CPU cooler in an Antec Fusion/NSK2400 or similar media PC case

Endret av Locklear
Lenke til kommentar
Takker for svar. Virker som den kanskje blir litt for stor. Tror kanskje jeg skal teste en av NQ viftene.

Gi gjerne tilbakemelding på hva du ender opp med, og hva du synes om resultatet med tanke på montering og støy.

Sitter med samme hovedkort som deg og vurderer Fusion kabinettet:)

Lenke til kommentar

Monterte en Cooler Master Gemini II (hw.no/prisguide)... Passer perfekt og kjøler ganske bra... Det er akkurat klaring for vifter over kjøleren. Niblet for sikkerhets skyld et 12 cm rundt hull og hengte opp en 12 cm vifte med silikonpropper. Satte en viftegrill over. Vifta blåser luft ned i cpukjøleren, og har fortsatt ikke sett temperaturer over 45 grader (AMD X2 3800+ ikke overklokket). Bruker CPUfan kontakten på hovedkortet og styring fra bios. Den surrer på tomgang og det samme gjør de to 12 cm viftene på siden av kabinettet. 8600GT GPU med passiv kjøling måtte også få sitt eget hull i panseret pga størrelsen på kjøleribba.

Gemini II'en passer perfekt til Antec Fusion kabinettet, og anbefales!

 

(/)

Lenke til kommentar
Hei!

Antec Fusion V2 og ABIT Fatal1ty F-I90HD

 

Skal ha en E6400 montert på dette hk-et, men det jeg er ute etter er en cpu vifte som vil passe.

 

Noen der ute som har det kabinett og hk-et? Og som kan anbefale en cpu vifte.

 

Ser at høyden på vifta ikke bør være over 12cm. Hvor langt unna NB kjølern er fra cpu socket-en vet jeg ikke.

 

NorthQ som kan passe:

nq-3314 - nq-3315a - nq-3316, kanskje flexq copper el. alu. viftene vil være gode nok?

 

Noen som kan anbefale noen av NQ, Thermaltake eller Zalman cpu vifter?

 

Surfet litt rundt og leste noen reviews, så gikk jeg heller for en billigere løsning. Det som først var tanken min var å bytte ut E6400 CPU-en med en E6750 eller E6850 i den stasjonære PC-en min. Slo det fra meg, og valget ble da noe annet.

 

Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD 690G+SB600, HDMI, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 Ghz BOXED, 65W

 

Ble en mye billigere løsning, dog ikke noe sprekere stasjonær PC på meg :) Spare til geforce 8800gt kort til rundt 2.000,-. Sikkert lettere å få tak i på nyåret.

 

S-ATA kontaktene på dette hovedkortet er plassert helt for jævlig, hvis man skal ha det inn i et Antec Fusion vel og merke. Jeg fikk presset på plass S-ATA 1 og 2, og da er det et ganske kraftig spenn på kontaktene og hovedkortet. (Håper det vil holde og at ikke noe gir etter). Bruker S-ATA PCI kort til blu-ray spilleren.

 

Bruker original vifta som fulgte med CPU-en, og Cool&Quiet er aktivert i BIOS. Vifta går på rundt 2000rpm når systemet idler og lager minimalt med lyd med denne hastigheten. De 2 interne 120mm viftene har 3 hastigheter, har satt dem begge til laveste hastighet. Synes det ble en støysvak løsning, men hører den når det er helt stille i rommet. Idle temp på CPU er pluss/minus 35C. Hovedkortet ligger på samme temp.

 

Jeg bytter litt mellom VGA og HDMI og må derfor bytte lyd ut også. Det er litt kjipt. Liker å ha det lettvint :p

HDMI - ATI HD audio output

VGA - Realtek HD audio output

 

Oppsettet:

 

ANTEC Fusion Black MediaCenter/ ATX 12V 430W IR

Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD 690G+SB600, HDMI, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 Ghz BOXED Socket AM2, 65w

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

Pioneer Blu-Ray Spiller BDC-202BK Bulk, Sort

2 x Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM (fra tidligere PC)

MCE fjerkontroll med ir og MCE tastatur.

 

Har et Asus P5B hovedkort i den stasjonære PC-en med samme minnebrikker 4x512MB. Bruker Win XP MCE i htpc-en, og vurderer da å bytte ut 2x512MB med 2x1GB. Får se hva jeg finner på. Foreløpig så sitter det 2x1GB brikker i HTPC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...