Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å overklokke. MSI P4M890M + pentium d


Anbefalte innlegg

Jeg har jo god forståelse for hvordan man gjør den, MEN når jeg går inn i BIOS for å gjøre det, er det jo ingen verdens ting jeg kan stile på. Jeg gikk derfor onn på hjemmesiden til produsenten av HK og lastet ned manual. Her er det beskrevet en masse instillinger og alternativer som ikke er tilstede i min BIOS.

 

Hva er galt?

 

Hovedkortet er et MSI P4M890M(MS-7255) og har stått i en PC fra Medion.

 

 

Edit: mye skrivefeil her ja!

Endret av GrumpY
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har jo god forståelse for hvordan man gjør den, MEN når jeg går inn i BIOS for å gjøre det, er det jo ingen verdens ting jeg kan stile på. Jeg gikk derfor onn på hjemmesiden til produsenten av HK og lastet ned manual. Her er det beskrevet en masse instillinger og alternativer som ikke er tilstede i min BIOS.

 

Hva er galt?

 

Hovedkortet er et MSI P4M890M(MS-7255) og har stått i en PC fra Medion.

 

 

Edit: mye skrivefeil her ja!

 

Trenger sikkert ein oppdatering av bios da.

 

Nb !! Er ikkje sikker på at dette er rett kort , men det var det som kom opp når eg søkte på ms 7255

 

http://global.msi.com.tw/index.php?func=se...eywords=MS-7255

 

 

 

Her har du bios til dette kortet

 

http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...mp;prod_no=1082

Lenke til kommentar
joda det er rett kort! (det overste)

 

Men hvordan opptadere bios?

AMI BIOS Flash Procedure

1. Know your model number

a. Open your case and look for the MS-XXXX number on the motherboard between the PCI slots, also check the version number that is written there as well. (some motherboards are named like 945G Neo2, make sure you have the right version number)

b. Boot up your system & take a look at the top left screen during POST, you should see something like “MSI 945P/G Neo 2 A7176IMS V3.3 Date: 04/26/06” This means the board is MS-7176 with BIOS version 3.3

Hint: Many systems are clearing this message very fast, the bios version is then unreadable, you can either press “PAUSE” or disable the “Quick Boot” in the BIOS setup.

 

2. Download the BIOS that matches your motherboard AND version number (some motherboards are named like 945G Neo2, make sure you have the right version number). BIOS can be found according to the CPU type of your board like if your CPU is Intel 775 type then look here

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...%20(Intel%20P4)

if you cannot find the BIOS that matches your board, try here http://www.msi.com.tw/support/bios/more.php

 

3. Extract the BIOS-archive that you have downloaded by double clicking to c:\test

 

4. Boot your system from a Win98 or WinME boot-floppy.

How to make boot floppy in case your don’t have it ready:

For Win9X, You can type [C:\ format a:/s] from the DOS prompt.

For WinME, You can make a boot floppy from control panel--> add/remove program-->make boot floppy. Remove autoexec.bat & config.sys file if there's any.

For Win2000, there's no way to make boot floppy, so you have to either use Win9X or WinME boot floppy.

For WinXP, you can make a DOS boot disk. Go to Your Computer, right click drive A:, select Format, select copy system files.

 

5. When you get the A:\ prompt, type the following sequence:

C: <enter>

cd\test <enter>

C:\test> adsfi719 BIOS file

(to save or not to save old BIOS is the user’s decision)

 

6. Reboot your system when prompted

Lenke til kommentar
3. Extract the BIOS-archive that you have downloaded by double clicking to c:\test

 

4. Boot your system from a Win98 or WinME boot-floppy.

How to make boot floppy in case your don’t have it ready:

For Win9X, You can type [C:\ format a:/s] from the DOS prompt.

For WinME, You can make a boot floppy from control panel--> add/remove program-->make boot floppy. Remove autoexec.bat & config.sys file if there's any.

For Win2000, there's no way to make boot floppy, so you have to either use Win9X or WinME boot floppy.

For WinXP, you can make a DOS boot disk. Go to Your Computer, right click drive A:, select Format, select copy system files.

 

5. When you get the A:\ prompt, type the following sequence:

C: <enter>

cd\test <enter>

C:\test> adsfi719 BIOS file

(to save or not to save old BIOS is the user’s decision)

 

6. Reboot your system when prompted

 

 

WTF???

 

ehh, hvilken moderne pc har floppy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...