Gå til innhold

Fatal1ty kom til Norge... Og døde!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia med Quake/painkiller/UT er jo at det handler om upgrades, upgrades og upgrades.

 

De som har spilt MØE vet akkurat når triplequadsuperduperdamage-shit kommer, og hvor ALT av healthboost +andre godsaker ligger.

 

Ingen tvil om at mannen er madskilled seff. men hadde det ikke vært for alt det jallagreiene som ligger strødd rundt så tror jeg han hadde sliti litt mer :)

Endret av -=PuNkGuY=-
Lenke til kommentar

Hehe, jeg vil tro mange av oss ville hatt store problemer med å fragge han. Husker da jeg spilte quake 1, var ikke super god, men sånn passe. Hadde en kompis på den tida som var i toppsjiktet i Norge, jeg utfordra han med god tro om å klare å få inn ett par frags, og å slippe den totale ydmykelse. Han grusa meg til de grader! utrolig kjappe bevegelser, presisjon, og kjente til alt av power ups, kartet kunne han vel spilt med bind for øya. Kan da bare tenke meg hvor latterlig gode de som ligger øverst i verden er.

Lenke til kommentar

Det er også noe med dynamikken i 1-mot-1 i spill ala quake og UT. Du skal ikke være så mye bedre enn den andre, før du kan ta vedkommende lett i 1-mot-1. Jeg kan ta middelmådige spillere uten å dø i UT i 1-mot-1, og jeg er bare normalt god. Greia er å spille defensivt og tålmodig. Samle opp beskyttelse. Vanligvis vil du ta den middelmådige pga. våpenferdighetene dine. Er du faktisk litt ute å kjøre, ta en retrett og samle opp beskyttelse igjen. Slik gir du ikke den middelmådige spilleren en sjanse til å drepe deg.

 

Jeg har ikke til vane å møte spillere jeg ikke kan drepe én gang men jeg ville likevel ikke bli overrasket om Fatal1ty kan få til dette mot meg. Oddsene mine er små fra før av til å drepe ham. Når han i tillegg 100% sikkert hadde stukket av for å samle opp styrke igjen hvis jeg hadde fått inn noe på ham, så blir oddsene mine skremmende små.

 

1-mot-1 dreier seg ikke bare om mad skillz i slike spill. Da kunne mange ha drept ham mange ganger. Så udødelig bra er ikke siktingen og bevegelsene hans. Men mye av greia er taktisk tenkning. Hva gjør man mot en overlegen skytter, som har glimrende taktiske muligheter til å stikke av og komme tilbake helt frisk hvis du faktisk skulle greie å treffe ham? :)

 

Og ja, jeg gjentok det samme 3 ganger i ulike former. Sånn er det bare.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat som spilte UT99 for verdenstopp clanen "whinerz" og som påstår ar han hadde kunne vunnet mot fatal1ty 1v1. Dette tviler jeg faktisk ikke mye på, har selv spilt UT i et par måneder under hans vinger og selv jeg klarer ikke drepe han mer enn 1-3 ganger og det med en klype flaks

 

Stillingen bruker å se slik ut. 67 | -3

Lenke til kommentar
Hehe, jeg vil tro mange av oss ville hatt store problemer med å fragge han. Husker da jeg spilte quake 1, var ikke super god, men sånn passe. Hadde en kompis på den tida som var i toppsjiktet i Norge, jeg utfordra han med god tro om å klare å få inn ett par frags, og å slippe den totale ydmykelse. Han grusa meg til de grader! utrolig kjappe bevegelser, presisjon, og kjente til alt av power ups, kartet kunne han vel spilt med bind for øya. Kan da bare tenke meg hvor latterlig gode de som ligger øverst i verden er.

 

Samme her, var på et tidspunkt ranket høyt i Quake1 miljøet. Men så begynte det å komme folk som hadde vanvittige skills (reaksjonstid, bevegelser og sikte) kombinert med at de kunne beregne "ruter" de løp for akkurat å treffe powerups i det de dukket opp igjen.

 

Det var spesielt to spillere som var sykt gode relativt tidlig i Quakehistorien: "Stalin" og "Warrior".

 

Selv kan jeg nok spille en kamp mot en relativt middels/dårlig Q1 eller UT spiller og hindre han i få ett eneste poeng, uten at jeg selv er spesielt god. Det handler om kontroll på powerups.

 

CD

Lenke til kommentar

Har en gammel demo replay i Ut2004 med fatal1ty POV (husker ikke map)

 

Mannen har faktisk en helt vanvittig refleks og helt rå hitscan aim. Har ikke sett noen med like bra refleks i det spillet. Det inkluderer gamle helter som fnatic-Lauke eller sk|GitZZ.

 

Men det stemmer som flere her sier, det handler like mye om powerup timing og map control som om aim og bevegelse. Det er først når alle disse tingene klaffer sammen, at man virkelig kan snakke om ferdigheter.

Det var det som gjorde han god, i hans "prime". Han øvde og spillte mer en andre, rett og slett.

Selv blir jeg sliten i hodet etter 1-2 timer med UT i strekk, mens det for han ikke var uvanlig med sessions på 5-6 timer. Da er du en maskin, og det å vinne er dermed like naturlig som å puste.

 

Han har dog ikke spillt UT siden 2k3 på professjonelt nivå.

Man skal ikke være inaktiv særlig lenge før ferdighetene minsker betraktelig.

 

Virker også som om flere her ikke helt skjønner hvilket ferdighetsnivå det er snakk om her.

Denne "ja jeg var blant de beste i gata for 3 år siden"-argumentet holder rett og slett ikke mål her.

 

Samtidig må folk huske at en av grunnene til at mannen er så kjent, er pågrunn av markedskreftene som ligger bak. Fra hardware produsenter og lignende som bruker hans navn som ett banner for å lokke kvisete tenåringer med pappa's kredittkort.

Stort sett alt av hardware som er kommet under hans navn er mildt sagt sub-par da, men det er en helt annen historie :)

 

Dessuten; theres always a bigger fish...

Lenke til kommentar

Og høyeste klasse betyr?

Kanskje vi endelig kan forstå at det ikke er dps på musa eller "keyboard etterslepet" som gjør spilleren god, slik produsentene skal ha oss til å tro?

 

Så lenge utstyret hans fungerer slik han forventer så slår han nok de fleste. Han bruker sikkert ikke 8 forskjellige dps innstillinger på musa si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...