Gå til innhold

Inspire 6700 på Digifire 7.1, ikke lyd i center/rcenter/sub

Gjest Slettet-rXRozPkg

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

Hei.

Jeg har et Hercules Digifire 7.1 lydkort og Creative Inspire 6700 (6.1) høytalere.

Når jeg koblet opp alt sammen så fikk jeg ikke lyd i center/rear center/sub, som alle går på samme kabelen.

Jeg har satt høytalertypen til både 5.1 og 6.1 i driverne til lydkortet, men jeg fikk fortsatt ikke lyd.

Jeg har sjekka at det ikke er noe galt med satelittene og suben ved å kobla om litt. Det er heller ikke brudd i kabelen...

Kjører forøvrig WinXP SP1, DX 8.1

Og ja, jeg har RTFM for begge produktene, og har ikke blitt noe smartere av den grunn... og søk på google :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

"Jeg har satt høytalertypen til både 5.1 og 6.1 i driverne til lydkortet, men jeg fikk fortsatt ikke lyd."

Svaret er altså ja :smile:

Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

Da har jeg installert DirectX 9 og nyeste drivere (6.07), og jeg har fått lyd i senter og sub, men fortsatt har jeg ikke lyd i bakre senter høytaler...

Noen forslag?

Skrevet

Jeg har audigy 2 og creative inspire 6700 med samme problem. Får ikke lyd i senter/rear. :evil::evil::evil:

Har den siste driveren. Men jeg har sett at det gamle audigy kortet ligger fortsatt @igjen@ får ikke slettet det helt. Reinstall kanskje. Flytte lydkortet kanskje!!

Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

Nå har jeg i hvertfall fått til emulert 6.1 lyd

Jeg satt høytaler typen til 5.1 i driverne til Hercules, og satt 5.1 -> 6.1 upmix på høytalerene, som jeg også har prøvd før, dette fungerte ikke før jeg installerte DX9 pg nyeste drivere til lydkortet...

Jippi 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...