Gå til innhold

TNT2 vs. GeForce2


Clintern

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg har en kamerat som påstår at han kunne spille Red Faction på full oppløsning og detaljer(1024x768) med TNT2 kortet sitt uten hakking.

 

Han har: P2 350MHz, 128 SDRAM..

 

Og jeg med mitt GeForce2 GTS kort merker faktis at det er på grensen til hakking med full oppløsning/detaljer

 

Min Maskin: P3 650MHz 256 SDRAM

 

Får i 3D Marks2001 rundt 2400p men kameraten min får ikke kjørt 3dmarks2001 i det hele tatt.

 

PS.Jeg besøkte han en dag for å sjekke dette,og jeg må si at det Red Faction gikk faktis rimelig bra på PC-en hans.

 

Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

________________

Min nye PC: MSI K7T266 Pro2-RU

AMD XP1600+

256 DDR RAM

30GB HDD

Creative Geforce2 GTS 32RAM

Chieftec DX-01B-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On 2002-01-06 13:08, Clintern skrev:

 

Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

 

 

Det er en svært fornyftig forklaring, TNT2 kortet regner ut et mye lettere bilde siden det mangler en haug av funksjoner som GF2 har - og TNT2 gir derfor ikke samme bilde.

 

Selv om alt er på max med TNT2'n

Lenke til kommentar

Svaret står forsåvidt over her, men må si at jeg har en p3 500mhz med tnt2 ultra og opplever heller ingen hakking i red faction med innstillingene sånn som det står nevnt her.

Det hakker egentlig veldig lite i alle spill, eneste må være strategispill som age of empire når det begynner å bli mange enheter på brettet(8 spillere og sånn)

Lenke til kommentar

TNT2 suger ikke! Jeg hadde et Creative TNT2 Ultra 32 mb sdram, og det funket til og med greit i Max Payne!!!! Nå har jeg oppgradert til Asus Geforce2 Pro 64 ddr, og kan faktisk si at forskjellen ikke er så himla stor som folk vil ha det til!

 

TNT2 rocker (men gf er bedre)

 

-------------------------------

 

AmdXP 1600+ @ 1533 MHz

Msi k7t pro2

Asus v7700 deluxe Geforce2 pro 64ddr

512mb ddr cl 2.0

40 GB Western Digital 7200 rpm

Chieftec Dragon Midi-tower(sølv) 340W

SB Live! 5.1

Creative Soundworks 3500 Digital

Dr. Thermal TI-V77 cpu cooler

Microsoft Intellimouse (laser)

Lenke til kommentar

greit nok at mange mener at ALLE gf2 kort er bedre enn ALLE tnt2 kortene. hadde tnt 2 ultra før jeg byttet til gf2 mx. gf kortet var like bra i grafikk, men i mange av spillene (f.eks max payne) så lagget det med gf2 og ikke med tnt2! +like bra grafikk

min mening er at ikke alle gf2 kortene er bedre enn alle tnt2 kortene selv om tnt2 ikke er noe bra lenger... mener jeg... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...