Gå til innhold

Kjøp av ny telefon. Via butikk eller nettbutikk?


Andreas-J

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tror jeg skal ha meg en ny telefon om ikke så veldig lenge. Kommer til å kjøpe uten abb ettersom jeg ønsker å fortsette med det jeg har.

 

Skal se på N82 så fort den kommer til salg i butikk, og sjansen er veldig stor for at jeg velger den.

 

Da er det store spørsmålet, skal jeg kjøpe den i butikk eller via en nettbutikk? Hvordan går jeg frem hvis det skulle skje noe med telefonen? Vanlig hvis går jeg bare tilbake i butikken der jeg kjøpte den, så sender de den inn til service / verksted.

 

Fordeler / Ulemper ved kjøp av telefon i butikk kontra nettbutikk?

 

Jeg trenger ingen "innføring" i hvordan telefonen skal brukes eller noe sånt. Så det blir nok det minste problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Tror jeg skal ha meg en ny telefon om ikke så veldig lenge. Kommer til å kjøpe uten abb ettersom jeg ønsker å fortsette med det jeg har.

 

Skal se på N82 så fort den kommer til salg i butikk, og sjansen er veldig stor for at jeg velger den.

 

Da er det store spørsmålet, skal jeg kjøpe den i butikk eller via en nettbutikk? Hvordan går jeg frem hvis det skulle skje noe med telefonen? Vanlig hvis går jeg bare tilbake i butikken der jeg kjøpte den, så sender de den inn til service / verksted.

 

Fordeler / Ulemper ved kjøp av telefon i butikk kontra nettbutikk?

 

Jeg trenger ingen "innføring" i hvordan telefonen skal brukes eller noe sånt. Så det blir nok det minste problemet.

 

Fordeler:

- Vanligvis billigere

 

Ulemper:

- Ikke no face-to-face kontakt med de som har solgt deg den.

- Du kan ikke prøvde ut varen før du kjøper

 

Personlig ville jeg ikke nølt med å kjøpe den i en Norsk nettbutikk med godt "rulleblad".

Ikke bare blir det billigere, men også er det etter min mening bedre fordi man kan rett og slett slippe alt maset, og oppselgingen av de som jobber i butikken. Ikke noe "du burde jo også ha <sett inn ekstra utstyr> ;)

 

Forøvrig er det produsenten som gir deg garantien, og ikke butikken. Derfor kan man rett og slett oppsøke et av service stedene (hvis man bor relativt sentralt) for få den reparert raskere enn om butikken skal sende den inn (ofte til samme sted!).

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

De "ulempene" som du nevner, ser jeg ikke på som noe problem. Jeg kjøper ikke en telefon uten å ha prøvd den uansett. Så da reiser jeg bare inn på en telebutikk i nærheten og prøver den der.

 

Det med at de prøver og selge div ekstrautstyr, det kan være så. Det er jobben dems.

 

Så jeg kan gå på min lokale Club Nokia Butikk som de har service på, så fikser de telefonen der uten diskusjon (ved fremvising av kvittering)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...