Gjest medlem-98070 Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Har en Caravelle T3, med meget god bagasjeromplass. Kunne tenke meg noen ekstra seter, siden jeg har 5-seters versjon (3+2). Gulvet er lavere i bagasjerommet enn foran i bilen, ettersom motoren sitter der. Men jeg kunne tenke meg å få inn et eller annet å sitte på der, kun når bilen står stille eller meget korte turer kun for moro skyld. Tviler på at det går an å få noe "godkjent" inn i et såpass lavt rom. Noen som har erfaring med noe lignende? Hva er beste løsning? Skal være mest for moro skyld, kommer ikke til å bruke setene fast i høy fart og lignende. Lurer også på om det er ulovlig å ha ekstra seter bak så lenge ingen sitter i dem?
Fin_fyr Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg har vært med på å omregistrere en litt nyere Caravelle fra 10-seters minibuss til 9-seters personbil. Jeg mener det var slik at det ene baksetet måtte tas ut - det var ikke nok bare å love å ikke bruke det. Nok om det, det er ikke direkte relevant til spørsmålet ditt. Spørsmålet er interessant, og får meg til å spekulere litt: Hvor går for eksempel grensen mellom et sete og en lastehylle i sittehøyde? Det finnes vel ikke krav om at lastehyller skal være ukomfortable? Våre gamle bakseter ble forresten oftest brukt som lastehyller - ytterst sjelden til passasjertransport.
Gjest medlem-98070 Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 (endret) Tror jeg skal spørre på Vegvesenet først, så jeg ikke driter meg ut. Skal i så fall først se på å finne gamle bilseter på røysa og skru fast i gulvet. Edit: Hvordan ser en lastehylle ut? Endret 28. november 2007 av medlem-98070
McBitch Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Noen venner av meg satte et ekstra sete i en T3. Fikk det godkjent også. De kjøpte et sete fra en Opel Omega, fikk sveiset en ramme, boltet denne fast i gulvet, festet setebeltet på en av boltene og den gikk rett igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå