Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjennomsnittshøyde for menn i Norge


Gjest Guest_undrende_*

Høyde  

568 stemmer

  1. 1. Hvor høy er du?

    • <170 cm
      38
    • 171-175 cm
      84
    • 176-180 cm
      125
    • 181-185 cm
      145
    • 186-190 cm
      99
    • 191-195 cm
      58
    • 196-200 cm
      16
    • 200 cm >
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
193cm her, digg å være høy. damene digger det, gutta frykter det...

 

 

Fordelen med å ikke være lang som en heisekran, er at jentene oftere er rundt din høyde. Jeg er 192 cm, og vet ikke om mange jenter så strekker seg så høyt opp ;)

 

At damene liker det så godt er vel og bra, men ikke alle som er like heldig ^^

 

Er 206ish selv, og ser ut for at folk flest er redd meg xD

Lenke til kommentar

Rager selv 1.96 meter over bakken.. Er rimelig fornøyd med høyden.. Har alltid vært høy.. Og om valget hadde stått mellom et par cm kortere, eller lengre, hadde det helt klart falt på et par cm lengre.

 

Fordelen med å være høy, er at en har testet å være "Lav", i sin oppvekst (Høy i forhold til gjevnaldrende, men lav i forhold til voksne) samt fått privelegiumet av å være høy i ferdig utvokst fattning.

 

Som 1.96 meter høy så "tårner" jeg over majoriteten av mennesker jeg går forbi/har å gjøre med i de verdagslige gjøremål, uten å tenke noe særlig over det.. Derfor er følelsen av å gå forbi/møte folk som er høyere enn 1.96 m rimelig merkelig.. Det blir et slags konkuranse instinkt.. En retter seg alltid litt mer opp i ryggen, og foretar "øye-måls vuderinger" om det er en mulighet for at vedkommende er "høyere" enn seg selv.

Lenke til kommentar

1.96 er høyt ass, men fin høyde for høye nordmenn :)

 

i Kroatia tror jeg ikke 1.96 er uvanlig, var der i sommer, og alle menna jeg så var minst 1.90. Kroatia grenser jo til et sted som de har verdens høyeste befolkning med en gjennomsnitsshøyde på 1.85 (min høyde). Det er sykt!

 

I Norge er det veldig variabelt; vestlandet og nord i landet har de laveste, mens øst og sør har de høyeste.

Jeg har en far fra vestlandet og mor fra østlandet, så heldigvis fikk jeg østlendingenes høyde :p

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar

Vil nok tørre å påstå at folk i Nord er atskillig høyere enn de fra Sør.

 

Der jeg bor så er alle mennene i min familie over 190cm. Oldefar var 199cm og 100 år da han døde :) Farfar og Pappa ruger på over 190cm.

 

 

Er maaaaange høye her som jeg bor, en kar her har 62 i sko, 210cm høy ( Jeg er 206 og bruker 48 i sko ). Treffer alltid en god del som er over 190cm når jeg er på fest/ute etc. Bor ca 7-8000 personer her.

Lenke til kommentar

ble nevnt om dette i biologi timen på fredag. det er mye mer enn foreldrene som spiller inn. forfedrene dine, andre fam. medlemmer som onkel, fetter, tante, kusine osv.. altså kan du bli høyere ja. du er på langt nær utvokst :)

 

mamma er 1.72 og pappa er 1.75 eller no. og jeg er 1.85. alle på morsida er høye

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar

Helt enig med SAS1984. Jeg er 1.95, så jeg er vant til å være høyere enn "alle andre". Derfor er det litt rart å plutselig møte folk som er høyere enn meg selv. Allikevel ville jeg ikke hatt noe imot å være noen centimeter kortere, selv om jeg utvilsomt heller vil være veldig høy enn veldig lav. Ikke at det er negativt å være lav heller...

Lenke til kommentar
Jeg er 177-178 ca. noe jeg er ganske fornøyd med, er 16 år. Kan godt vokse litt til :) Men vil helst ikke bli særlig høyere enn 182 eller noe slikt, der går det en grense.

 

Håper du er jente da, da skjønner jeg at du ikke vil bli høyere. Hvis du er gutt må du gjerne bli over 180, absolutt ikke for høyt. Synes 185+ er fint på en gutt jeg:) Jeg er en jente på 16 som er 1,70, skulle gjerne vært litt lavere ettersom mange gutter er lavere enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...