Gå til innhold

Forbedringer på gaming-pc 12,500 (Intel)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt sammen en handlevogn som skal bli noe som en gaming pc. Jeg lurte på om det var noen rom for forbedringer og om alt passet sammen? Jeg vil ikke at det skal bli noe dyrere enn 12,500kr. Veit ikke om jeg trenger noen vifter? veit ikke helt hvordan det er med CD/DVD leser og brenner så tok den første og beste comboen, Er veldig skeptisk på å overklokke.. :hm:

 

Handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59630

 

EDIT: Lurte på om dette var noe jeg kunne kjøpt istedenfor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

Endret av Haawy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en gaming PC er skjermkort den viktigste komponenten, alternativ 2 har et 8600 skjermkort, som yter middelmådig. 8800GT er absolutt veien å gå.

 

Om du ønsker å spare litt på det andre oppsettet uten å ofre noe ytelse, fjern:

Kjølepaste. følger med CPU kjøler

Lydkort, finnes på hovedkortet

Raptor, er ikke mye å hente ytelsesmessig.

Hva skal du med trådløst nettverkskort for bærbare datamaskiner? (PCMCIA)

Du vil også mest sannsynlig klare deg med det billigste PC6400 2GB DDR2 settet du kan finne. Meget gode brikker, Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit (klar over at det er en selvmotsigelse)

 

Ville også sett etter en SATA brenner!

 

Ellers så passer alt sammen og er egentlig et meget bra oppsett!

Lenke til kommentar
I en gaming PC er skjermkort den viktigste komponenten, alternativ 2 har et 8600 skjermkort, som yter middelmådig. 8800GT er absolutt veien å gå.

 

Om du ønsker å spare litt på det andre oppsettet uten å ofre noe ytelse, fjern:

Kjølepaste. følger med CPU kjøler

Lydkort, finnes på hovedkortet

Raptor, er ikke mye å hente ytelsesmessig.

Hva skal du med trådløst nettverkskort for bærbare datamaskiner? (PCMCIA)

Du vil også mest sannsynlig klare deg med det billigste PC6400 2GB DDR2 settet du kan finne. Meget gode brikker, Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit (klar over at det er en selvmotsigelse)

 

Ville også sett etter en SATA brenner!

 

Ellers så passer alt sammen og er egentlig et meget bra oppsett!

 

Ok, da er Komplett pakken ute av diskusjonen. Men har ikke peiling på hva slags nettverkskort jeg skal ha i en slik PC. :blush:

Også har jeg hørt noe om at det er bra å ha en harddisk på 10000rpm i tillegg til den andre..? Eller er dette bare tull? Har oppdatert handlevognen og lagt til SATA brenner og fjernet pasta og nettverkskort.

Lenke til kommentar

Foreslår at du leser Denne testen før du bytter til et 8800GTX kort som er 1700 kr dyrere enn 8800GT(2x prisen).

 

Vet ikke hvilket nettverkskort du trenger! Må det være trådløst?

Har allerede nevnt at det finnes et vanlig kablet nettverkskort på hovedkortet.

 

Skjønner heller ikke hva som fikk deg til å bytte til 2x250GB disker. Du lager ganske enkelt en partisjon på 500GB disken for OS og programmer og bruker resten til lagring. (Om du da ikke absolutt ønsker egen disk til OS)

Lenke til kommentar
Har bytta gt-kortet med gtx-kort, tatt vekk lydkortet og byttet ut 500GB harddisken med 2x250GB.. Men har enda ikke funnet ut hva slags nettverkskort jeg trenger. Noen som har noen forslag/anbefalinger?

visst du skal ha GTX så ville eg ha ventet nokre til etter jul når det (kanskje) kommer ein ny GTX utgave slikk som det er gjort med GTS.

Men du trenger ikkje ett GTX kort til å kjøre MAX på 1680x1050 i dei fleste spill, det holder med GT

 

 

Trådløst: D-Link DWA-556(PCIe)D-Link DWA-556(PCIe)

kable korte tenger du ikkje det er på hovedkorte.

 

visst du skal gå for 250GB/320GB er det betre å gå for 3 ikkje 2 slikk at du får Raid 5.

Endret av Eide'n
Lenke til kommentar

Takk for alle svar ;)

Testen hjalp veldig og bestemte meg for å ta GT-kortet. Bytta også tilbake til 500GB harddisk, tenkte bare litt på raid0 greiene. Da tar jeg det kortet som du nevnte Eide'n. Men nå har jeg barer noen få spørsmål igjen, trenger jeg noen vifter? Er det veldig lett å overklokke, og går det bra på denne PC-en? Til slutt, er det noen siste finish jeg kunne gjort på PC-en uten at det blir altfor dyrt? :!:

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...