Gå til innhold

Fujitsu Esprimo V5545, brukandes? eller ræl?


gadus

Anbefalte innlegg

Da min gamle sliter Amilo 1437G knelte her om kvelden, er det ny PC på vei til huset.

 

Forsikringen vil gi meg en FS Esprimo v5545 som erstatning for min amilo 1437G.

 

 

Amilo 1437 hadde følgende specs:

 

Intel M750 cpu (1.86GHz?)

Radeon X700 128mb GPU

1 GB Ram - 533

80GB disk

 

Dette var for 2 år siden en temmelig god maskin. kostet vel ca 12-13.000,-

 

 

 

Esprimo V5545 har følgende specs:

 

Intel Core2 Duo T7300 2.0GHz

2GB DDR2-667 (2x 1GB)

Radeon HD2400 VRAM 128 MB

HDD SATA 250GB 5.4k

 

link: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86658

 

Esprimo er vel en grei maskin, men i forhold til dagens konkurrenter er den vel ikke i toppsjiktet som amilo 1437g engang var :ermm: koster ca 8000,-

 

MEN, vil jeg merke stor forskjell i bruk på Esprimo og 1437g? Er esprimo en bedre maskin til tross for at den nå bare er en middelklassemaskin?? Bruker PC til mye office, photoshop, videoredigering og litt spill. Vil esprimo takle dette like bra, eller helst bedre, enn min forrige 2 år gamle maskin??

 

PS: på spill fronten går det i gode gammeldagse FPS spill, hadde vært greit å kjøre COD4 og gears of war bra og evt crysis til nød. Takler esprimo dette?

Endret av gadus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe valg mellom maskiner eller bestemmer forsikringsselskapet dette helt og holdent?

 

Ja, hardwareverdenen går såpass mye framover på et par år at den nye maskina er bedre. Du kan ikke forvente at den er noen racer i spill, men den vil være kraftigere enn den forrige. Har selv hatt et tilsvarende sprang og merker en god ytelsesforbedring i blant annet photoshop.

Lenke til kommentar

ok, men det høres jo greit ut da.

 

Apropos spill, 1437g m radeon x700 var faktisk forbausende bra til mange nyere spill. Riktignok ikke testet de nyeste dx10 spilla, ville vel slitt der (crysis m.m). Stalker, shadow of chernobyl kjørte forrige maskin faktisk bra, så om esprimo bli bedre overlever jeg det.

 

 

Spurte om mulighet til å betale mellom om byte i dyrere maskin, men det gikk ikke.... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...