Gå til innhold

Printe i riktig rekkefølge? Uten spooler?


kjbu

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg har et problem med utskrift fra Office 2007, via printserver med W2K3.

Skal skrive ut 100evis dokumenter forløpende i RIKTIG rekkefølge (har en egen nummerserie som er generert via macro).

 

Problemet er at første dokument på utskriften begynner på dokument 12 og langt ut i serien begynner den på dokument 1-11.

 

Dette må vel ha noe med spooleren å gjøre, slik at den fyller spooleren først, men venter med å skrive ut disse siden nye dokumenter kommer fortløpende ?

 

Har prøvd å velge "Print directly to the printer" i driveren på printserveren, men det ble verre enn sirup.

 

Håper noen av dere vet løsningen. Via følgende innstillinger på printserveren, eller noe annet?

t01220040119shu01_a.gif

 

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å restart spoolere i serveren

 

start - cmd

 

"net stop spooler"

"net start spooler"

 

Det er ikke noe galt med spooleren, tror dette er standard funksjonalitet. Er i alle fall slik på alle våre flere 10-talls printere på ulike print-servere.

 

MERK : Det er JOBBENE jeg vil ha i rekkefølge. Ikke sidene i et enkelt dokument (for det er selvfølgelig OK).

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Du progger det i Visual Basic eller? Siden det var noe macrogreier involvert.

 

Edit: Hvis du har "hundrevis" av docs som skal ut regner jeg kanskje med at du bruker Visual Basic script (eller VBS-saker) via cscript/wscript til å åpne word, printe og lukke doc eller noe i den duren?

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Du progger det i Visual Basic eller? Siden det var noe macrogreier involvert.

 

Edit: Hvis du har "hundrevis" av docs som skal ut regner jeg kanskje med at du bruker Visual Basic script (eller VBS-saker) via cscript/wscript til å åpne word eller lign?

 

Det stemmer :

 

Private Sub Nummer_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)

 

Dim tall As Long

Dim antall As Long

Dim teller As Long

 

On Error GoTo slutt

MsgBox ("Husk at utskriftene kommer på default printer i Word. Legg blå ark i printer.")

tall = InputBox("Tast første nummer i rekken")

antall = InputBox("Tast inn antall skjemaer")

teller = 1

For teller = 1 To antall

Nummer.Value = tall

tall = tall + 1

ActiveDocument.PrintOut

Next teller

slutt:

 

 

Problemet er at printeren/spooleren ikke skriver ut disse i rekkefølge :wallbash:

Endret av kjbu
Lenke til kommentar

Har faktisk fixet noe lignende tidligere i Internet Explorer (dette er fra et vbs-script, enkelt å konvertere)...

 

Nå regner jeg med at du benytter "CreateInstance" for å "åpne" et word dokument ellers så må du få event funksjonene til å fungere:

Du kan f.eks mekke en instance med objWord = CreateInstance("Word.Application.12", "word_")

 

Dim bIEPrintFinished as bool 'må være global
bIEPrintFinished = false

'Fyr løs en utskrift (den får eventer via word_ referansen)
objWord.ActiveDocument.PrintOut(False)

'Event for at HELE dokumentet har blitt send til print
Sub word_PrintTemplateTeardown(pDisp)
Wscript.sleep 200
bIEPrintFinished = true
End sub

 

Jeg er usikker på om PrintTemplateTeardown er et event også for Word objektet, for dette fungerte utmerket med IE.

 

Edit: Som du sikkert skjønner; Scriptet ditt over pusher hver utskrift så kjapt den kan i spooleren... Hvis du da i tillegg har en nettverksprinter vil også latency i nettverket ha noe å si på rekkefølgen.

 

Du må seff før neste ActiveDocument.PrintOut velge å vente på eventet FØR du kan kjøre en ny en... En enkel do/while sak vil funke

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...