Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny trådløs N ruter, hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei.

Min gamle ruter tok nettopp kvelden, og jeg må derfor ha en ny. Tenker det kan være lurt å kjøpe en basert på 802.11n standarden, siden jeg forhåpentligvis kommer til å ha den en stund. Ruteren kommer til å bli brukt sammen med en 20 Mbit internettlinje, og lokal video (HD) streaming. Legger vekt på at ruteren skal være stabil. Trenger kun basic konfigurasjonsmuligheter, med mindre noen mener det er noen nyttige funksjoner jeg burde ha.

Har ikke noe spesielt budsjett. Er villig til å betale for kvalitet, men gidder ikke betale mer enn nødvendig.

 

Sikler litt på Routere fra Linksys da jeg hører disse skal være bra, men er åpen for alle forslag.

Ett siste spørsmål, er n-standarden enda draft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må forsåvidt ikke kjøpe med en gang. Så hvis det kommer noe bedre eller nytt innovativt utstyr innen rimelig tid er det absulutt relevant. Vet du om routere som er verdt å vente på evt. hvorfor?

 

Angående Linksys routeren du nevner, finner jeg den ikke i norske nettbutikker hverken via prisguiden eller et raskt google søk.

Har du noen formening om når n-standarden blir endelig, evt. om det blir store avvik fra slik den er i dag?

Lenke til kommentar

N-standaren er vel ikke så veeldig langt unna nå... Tror kanskje vi snart får se at nye routere kommer med garantier på at en firmwire oppgradering er alt som trengs for å gjøre boksene fullstendig N kompatible...

 

Personlig ville jeg ventet, fordi det går rykter om at det skal komme flere routere med to radioer. En som sender på 2,4GHz båndet (der b og g sender idag) og en som sender på 5GHz båndet (som a sender på idag)...

Blant annet kommer vel snart den sagnomsuste DIR-855 snart!

Lenke til kommentar

Ifølge det jeg leser HER så sier de at den blir lansert slutten av året/begynnelsen av neste år... DGL-4500 ser også ut til å være en spennende router, håper de får tatt en test av den snart...

 

Jepp, fordelen med 5GHz er at det er svært få andre produkter som bruker det (motsetning til 2,4GHz, der du har trådløse telefoner, mikrobølgeovner, trådløs tv-overføring mm.), og at det er flere brukbare kanaler, slik at det kan være flere nettverk i nærheten... Og at det er relativt lite utbredt...

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Endret av mhw357
Lenke til kommentar

Jeg har en D-Link Dir655. Veldig fin ruter som jeg er veldig fornøyd med. Men nå i det siste har jeg opplevd å miste signaler oppe, samtidig som en nede fremdeles er på nett og omvendt. Eneste forandring som er gjort er at noen har satt et speil foran ruteren. Ikke meningen å kuppe tråden, jeg synes bare det er noe å tenke på. En ruter burde da kunne takle å bli satt bak et speil?

Lenke til kommentar
Jeg har en D-Link Dir655. Veldig fin ruter som jeg er veldig fornøyd med. Men nå i det siste har jeg opplevd å miste signaler oppe, samtidig som en nede fremdeles er på nett og omvendt. Eneste forandring som er gjort er at noen har satt et speil foran ruteren. Ikke meningen å kuppe tråden, jeg synes bare det er noe å tenke på. En ruter burde da kunne takle å bli satt bak et speil?

har ikke speil et slags folielag? kanskje dette reflekterer signalene da..

Jeg har sett guider der du kan bygge deg en antenne reflektor bare med alleminimumsfolie, så da går det vel an å gjøre det samme med et speil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...