Gå til innhold

Portefølje og fotogalleri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste fått en sterk interesse for foto, og har i den sammenheng bestemt meg for å lage en form for portefølje/galleri. Har tidligere drevet med webdesign, og skal lage alt ved bruk av HTML og CSS. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på design og grensesnitt, slik at jeg får en side som tar seg godt ut. Både hva gjelder brukervennlighet og design.

Ideen er å la snakkebobla endre farge ettersom hvilken kategori man klikker seg inn på. Tar da i bruk fargen som finnes på menyknappene. Tenkte på det samme angående H2 også, men lurer på om det kanskje blir litt mye.

Heter Thomas Borgen Ha, og jeg skal love dere at jeg har fått hørt det i løpet av mine leveår. Av den grunn tenkte jeg det var på tide å bruke mitt etternavn til noe kreativt. Haha!

Takk for kritikk!

post-108702-1195458209_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lille snakkeboblen med "haha!" gjorde at jeg mistet lysten til å se videre på siden. Tenk over dette hvis du vil at porteføljen din skal bli tatt seriøst. Designet er generelt litt for anonymt. Litt for høy line-height i forhold til luft-forholdet på resten av siden, spesielt med tanke på menyen og overskriftene.

Skrevet

Snakkeboble er jo ok, men det gir jo ingen verdens mening med "haha"??

Dessuten burde den vært speilvendt.

Ellers liker jeg fargebruken med de forskjellige fargene. Kanskje eneste rosa og lilla nederst er litt dumt å sette sammen, da de er vanskelig å skille.

Hva med å putte en mørk kant helt øverst, litt á la den footeren du har? Prøvd det? Det er i det heletatt noe litt flytende med toppen, det henger ikke helt sammen, mens bunnen ser bedre ut.

Det blir nok bra med litt justeringer!

Skrevet (endret)

Henviser til første innlegget. Mitt navn er Thomas Borgen Ha. Haha! Folk jeg kjenner skjønte den med en gang, men tydligvis ikke like åpenbar for andre :p Er ganske fornøyd med footeren, ja, og tenker å ta utgangspunkt i den i videre utvikling. Hadde ei, tenkt å begynne med å kode den ennå, men ville gjerne ha innspill på forbedringer før publisering. Vil jo som tidligere sagt av en "sparks" prøve å lage en så profesjonell side, men føler at jeg mangler et eller annet. Og ja, er litt lite sammenheng i ting akkurat nå, så skal prøve å fylle inn med ting.

Hva tenker folket om headeren? Er det cleant og enkelt slik som det er, eller ville det vært kulere med noe mer fancy? Skal være en portefølje for fotografi, så kan alternativt gi ut noen signaler om dette...

Hva mener du med at snakkebobla skal være speilvendt?

Endret av IceFox
Skrevet

For å fremme deg selv ville jeg valgt ut noen bilder, noen av de bedre. Så ville jeg funnet en flash-sak som roterte bildene med noen sekunder i mellom, og gjort disse bildene til en del av designet. Du trenger ikke bruke så mye plass til tekst som du har gjort i utkastet ditt. Ellers er det så absolutt ikke dårlig, men tenk mer på presentasjon av innholdet, samt hvilket inntrykk du vil gi besøkende.

Skrevet

Da har jeg tatt kritikken innad, og laget et bearbeidet utkast jeg er temmelig fornøyd med. Fjernet snakkebobla, i håp om et litt cleanere design. Akkurat nå trenger jeg mer kritikk på typografi og selve kontekstdelen. Føler at jeg fortsatt kan gjøre noe for å forbedre designet.

Takk for konstruktiv kritikk :)

post-108702-1195499045_thumb.png

Skrevet

Ser bedre ut ja. Prøv å sett stroken på bildene til "inside" for å få de til å bli rette. Passer ikke med avrundede hjørner på siden din... :)

Føler at det mangler noe på siden din, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva.

Skrevet (endret)

Har viderutviklet designet til noe jeg mener ser bedre, mer moderne og profesjonelt ut. Foreløpig ikke ikke fått laget noe meny. Headeren er også litt anonym atm. Men sitter dessverre på skolen uten Photoshop, så får ikke gjort noe særlig. Lurer bare på hva dere tenker om designet.

Gir siden for dårlig inntrykk av en fotoportefølje, eller kan dette fungere? Har foreløpig ikke lagd meg noen særlig ideer for hvordan galleriet og porteføljen skal fremstilles, så kan jo hende det funker. Er heller ingen særlig dreven eller "proff" fotograf, så kommer sikkert til å legge ut noen grafiske prosjekter. Til det føler jeg siden passer.

Hva tror dere foresten om å ha siden 100% bred, eller tror dere ting passer best midtstilt?

post-108702-1195664171_thumb.png

Endret av IceFox
Skrevet

Selv uten svar og kommentarer har jeg vært så flink å designet på egen hånd. Gid a' meg! :p

Spørsmålene jeg stile i forrige post fant jeg selv svar på, og endte opp med et resultat jeg virkelig ble fornøyd med. Latterlig å sammenligne med mitt første utkast :D

Bestemte meg for en design som fyller hele bredden, og droppet headeren, da jeg følte dette ble en mye cleanere løsning. Da oppstod logoproblemet vet'u :p Har så langt lagd tre forskjellige, men likevel temmelig like. Vil gjerne ha hjelp til å velge, da jeg føler alle er resultater jeg kan være fornøyd med. Vil også gjerne ha kommentarer rammeeffekten på bilde, da jeg er litt usikker på om dette blir litt mye... Velger å poste hele designet, og ikke bare logoene, slik at man kan se det i en helhet.

Som dere kanskje også ser, er menyløsningen på engelsk. Er rett og slett så mye stiligere i meny sammenlignet med norsk. Dog betyr dette at jeg forplikter meg til engelsk på resten av siden. Ser dere på dette som dumt, eller kan det virke mer profesjonelt? Har forsåvidt ingen planer om å selge bilder internasjonalt før om et par år med fotoerfaring *drømme* :p Er forsåvidt helt grei i engelsk, så blir ikke noe skriveproblemer. Kan forsåvidt lære av det også :p

Så var det bildene da. Here ya' go!

post-108702-1195672496_thumb.png

post-108702-1195672511_thumb.png

post-108702-1195672518_thumb.png

Skrevet

Og hva tenker folk om resten av designet? Noe som kan endres på? Hovedsakelig småting, da jeg føler meg ganske fornøyd med designet. Hva tenker dere om engelsk vs norsk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...