janan71 Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 (endret) Etter at jeg reinstallerte windows og wow i uken har jeg fått store problemer med treg musepeker når jeg spiller wow. Dette har aldri vært noe problem før. Har prøvd alt av instillinger jeg kan tenke meg uten resultat. Pekeren fungerer fint utenfor wow. (Har til og med prøvd med windowed mode der wow dekker ca halve skjermen. Resultat: Helt normal peker utenfor wow vinduet, og helt håpløs peker inne i wow vinduet). Virker som om muskepekeren har fått et delay på noen hundre millisekunder, og blir dermed stort sett helt ubrukelig i wow. Har ingen sjanse til å treffe noe lenger når det begynner å gå litt fort. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Endret 26. november 2007 av janan71
janan71 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Skrevet 16. november 2007 Kan jo også legge til at jeg nok ikke har verdens sprekeste pc og dermed sliter litt med å drive wow på full oppløsning. Men siden jeg ikke har hatt dette problemet tidligere må det vel finnes en måte å få cpu/gpu til å prioritere musepeker fremfor høyere fsp?
Dev- Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Ta produsentnavnet på musa og søk på google, sikkert ikke bare du som har det problemet
Kleivis Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Du har hardware cursor enabled i video settings?
janan71 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Skrevet 16. november 2007 Du har hardware cursor enabled i video settings? Har ikke mulighet til å velge denne, den står med grå skrift.
Vaenas Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 kan noen ganger være et muse matte problem, spør her her alstå
janan71 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Skrevet 16. november 2007 kan noen ganger være et muse matte problem, spør her her alstå Hvordan kan det være et muse matte problem? Musepekeren virker jo helt ok i andre programmer, er kun i wow jeg har problemet. Dessuten fungerte det helt fint for 2 uker siden, med samme mus (og matte), maskin og hardware. Har kun formatert maskinen og installert OS og wow på nytt.
Vaenas Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 slike problemer oppstår hvor man må skifte muse matte, har absolutt ingen peiling på hvorfor, men slik er det bare, dette skjer ofte etter at man har formatert maskinen. igjen hvorfor vet jeg ikke det bare er sånn.
ZindreX Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Jeg har samme problem fette umulig å trykke på knapper inne i WoW hvis jeg ikke har dem på tastaturet.
DeadbeaT Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 hva luftig sier her virker som bare bull, selv om det sikkert var sagt i beste mening. problemet ligger nok i at du ikke har alternativet til å velge hardware mouse, dette løser du mest sannsynglivis med å oppdatere driverne til skjermkortet ditt.
janan71 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Skrevet 18. november 2007 Har nå oppdatert driverne til skjerm og chip-sett med siste versjon. Resultat: Fremdeles samme problem. Sinnsykt treg musepeker så fort den beveger seg inn i wow-vinduet. Noen andre som har et tips til oss hva vi kan prøve?
Phyx Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Har du noen programvare som du kan stille in forsjelige DPS opplösninger i forsjelige program? Om du har en logitech så kan det lage problemer noen ganger.
janan71 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Skrevet 19. november 2007 Har du noen programvare som du kan stille in forsjelige DPS opplösninger i forsjelige program? Om du har en logitech så kan det lage problemer noen ganger. Så vidt jeg vet har jeg ikke et slik program. Musen er en vanlig Microsoft notebook type. For å spørre om det da: Hva gjør funksjonen "enable hardware cursor" i wow?
DeadbeaT Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 etter at du oppdaterte driverne, er fortsatt "enable hardware cursor" grå slik at du ikke kan velge den funksjonen? hvis du nå kan velge den funksjonen etter å ha oppdatert, så skal du gjøre det. det den funksjonen gjør er at det er musen selv som bestemmer hastigheter (altså hvor fort du flytter den) i stedet for at wow må håndtere hvor du flytter musen din (du sender signaler til wow med musen som igjen beveger seg etter kommando fra wow). altså, om du nå a kan velge hardware cursor, så er problemet løst.
janan71 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Skrevet 19. november 2007 etter at du oppdaterte driverne, er fortsatt "enable hardware cursor" grå slik at du ikke kan velge den funksjonen? hvis du nå kan velge den funksjonen etter å ha oppdatert, så skal du gjøre det. det den funksjonen gjør er at det er musen selv som bestemmer hastigheter (altså hvor fort du flytter den) i stedet for at wow må håndtere hvor du flytter musen din (du sender signaler til wow med musen som igjen beveger seg etter kommando fra wow). altså, om du nå a kan velge hardware cursor, så er problemet løst. Har oppdatert drivere med siste versjon, men kan fremdeles ikke velge "hardware cursor" i video settings. Begynner å lure på om dette var et problem som er oppstått pga patch 2.3, og ikke pga reinstallering av windows og wow... Kan ikke huske at "hardware cursor" var et valg i video settings tidligere?
Saggy Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 problemet ligger i hvordan ui'en til wow er koda, lua, enkelte maskiner som begynner å dra på åra får problemer med å software rendre musepekeren, derav muligheten til å skru på hardware rendering. Det kan være så enkelt som å skaffe nye musedrivere, hvis ikke har du et problem i og med at maskinvaren din ikke ser ut til å støtte hardware rendering av musepekeren.
janan71 Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 ny PC ftw Kan være enig i at en ny PC sannsynligvis hadde fixa problemet. Men min kjære gamle dell funka jo fint helt til harddisken krasja og jeg måtte installere windows og wow på nytt. Ingentinge er jo forandret utenom at jeg har fått en litt større harddisk, og mulig litt nyere versjoner av driverne.
Fylla Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 hadde en maskin som klarte Css på Low, musa hakket i wow hos meg å, invisterte i 64 bit system, POV GeFORCE 7800 GS og 1 gb ram. problemet var borte;)
janan71 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Skrevet 26. november 2007 Da var problemet løst! Ved å installere en eldre skjerdriver versjon kunne jeg sette "hardware cursor" og musepekeren fungerte dermed ok igjen. Tydelig at det ikke alltid er siste versjon som er best. Takk til alle innspill og bidrag i denne tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå