Gå til innhold

Kommer ikke inn i BIOS


Radiowave

Anbefalte innlegg

Jeg har installert ny maskinvare i den stasjonære PC-en her hjemme. Det vil si, jeg har strengt tatt byttet ut all innmaten:) Men problemet er, nå kommer jeg meg ikke inn i BIOS lengre. Jeg kom inn tidligere og fikk satt de riktige innstillingene og installert all programvare, det var ikke noe problem. Nå virker det på meg som om tastaturet ikke startet opp før windows starter. Jeg har et litt eldre tastatur som har en pS/2-kontakt og kjører XP på maskinen. Når jeg skrur av maskinen ved å holde inne på-knappen starter ikke Windos opp slik som det pleier etterpå. Det kommer opp et skjermbilde der jeg får valge mellom forskjellige grader av sikkerhetsmodus og om jeg vil starte normalt. I dette vinduet virker ikke tastaturet og jeg må dermed vente 25 sekunder før XP starter. Noen som har en god forklaring på hvrofor det er slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har installert ny maskinvare i den stasjonære PC-en her hjemme. Det vil si, jeg har strengt tatt byttet ut all innmaten:) Men problemet er, nå kommer jeg meg ikke inn i BIOS lengre. Jeg kom inn tidligere og fikk satt de riktige innstillingene og installert all programvare, det var ikke noe problem. Nå virker det på meg som om tastaturet ikke startet opp før windows starter. Jeg har et litt eldre tastatur som har en pS/2-kontakt og kjører XP på maskinen. Når jeg skrur av maskinen ved å holde inne på-knappen starter ikke Windos opp slik som det pleier etterpå. Det kommer opp et skjermbilde der jeg får valge mellom forskjellige grader av sikkerhetsmodus og om jeg vil starte normalt. I dette vinduet virker ikke tastaturet og jeg må dermed vente 25 sekunder før XP starter. Noen som har en god forklaring på hvrofor det er slikt?

 

Windows starter tydeligvis opp i sikkerhetsmodus (samme som du normalt får ved å trykke F8 ved windows oppstart). Windows har nok detektert at du har foretatt en endring å foreslår at du kjører i sikkerhetsmodus.

 

Velg start Windows på normal måte og du burde få en normal oppstart. Dette kan være litt problematisk da du ikke for typet inn noe fra keyboardet. Han du en PS/2 til USB overgang, så ville jeg testet dette.

 

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...