Gå til innhold

Tatung 42" bra kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så at komplett har tilbud på Tatung 42" lcd-tv V42EMGI til 9995 kr, noen som vet om dette er et bra kjøp? har lest bare gode kommentarer om denne tven:) håper på raske svar.

 

Skulle jeg først brukt/kjøpt et 42" tv så ville jeg heller betalt noen tusen xtra for å få sikret kvalitet. Du kan jo gå inn i butikken å se om de har den hengende der og se på kvaliteten i forhold til andre tver.

Lenke til kommentar

Jeg har den tatungen. Passer perfekt til PC-en. Er ikke sikker på TVkvalitet på den siden jeg bare har prøvd det en gang mot analoge signaler, men det virket greit det. Jeg kjøpte min i sommer og har bare positive opplevelser så langt. 1080P er krystallklart på den. (kjører signlaene via DVI inngangen)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg orket å svare her etter innlegget til noob11 da den generelle brukers oppfatning av krystallklart er som oftest langt fra krystallklart. :)

 

Jeg kjøpte denne tven fordi jeg fikk den til halv pris i sommer. 7000kr for en 42" FullHD virket ikke ille tenkte jeg. Men var nok en grunn til at jeg fikk den til 7000kr. Du skal være heldig dersom du får en tv uten feil. Min var til service 3 ganger (det som måtte til før jeg kunne heve kjøpet) og 2 av gangene kom den tilbake med nye feil og den siste gangen fikk jeg en ny tv med de samme feilene.

 

Leser du trådene om den på avforums.com (heter Goodman eller Goodmans 42" der), eller avforum.no, er en svær tråd om tven på begge forumene, så finner du at begge trådene starter med positive inntrykk, men ender i total boikott av både Tatung og A Novo Norge (som utfører service på Tatung tver i Norge).

 

Tven er et full av feil og A Novo Norge er minst like ille. Tven min var inne til service i opptil 90 dager av gangen uten at en eneste feil ble utbedret.

 

Det at noob11 sier at den passer perfekt til PC er den samme løgnen jeg leste før jeg kjøpte min. Tatung har selv innrømmet at de ikke klarer å fikse feilen som min tv og tvene til nesten alle andre i de 2 trådene led av, nemlig at man fikk en veldig "halo"-effekt rundt tekst o.l over både VGA og DVI-inngangen.

 

Den er også så godt som ubrukelig til tv-titting dersom du har vurdert å bruke den til dette. :p Skal innrømme at den funket noenlunde bra til 360 og HD-film, men det finnes bedre der ute. Kontrasten og fargene på Tatungen er veldig dårlige.

 

Tatungen var mitt første kjøp av billigprodukt og det blir mitt siste. :p

Lenke til kommentar

Min oppfatning av krystallklart baserer seg selfvølgelig på subjektiv opplevelse. Kan bare sammenligne med det jeg har sett i butikker/hos andre/på jobb i NRK :)

 

Introen på Band of Brothers i full HD (der hvor de gamle gubbene sitter å snakker) er det beste jeg har sett.

 

Teksten kan bli litt merklig om jeg kjører i oppløsninger under 1920x1080, men jeg har god nok PC til å slippe det :)

 

Tvtitting gjør jeg ikke på den skjermen, og har bare testet en gang mot analoge signaler, så det er meget mulig den stinker til TV titting. Har ikke peiling.

 

Til kontor/surfing/spill/HDfilm+episoder funker den bra etter min subjektive opplevelse, og opplevelsen til to av mine kamerater som har samme TV og bruker den på samme måte som meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...