Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm på winsows skrivebord. Trenge hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Data info: Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe , Skjermkort: Nvidia GeForce 7950 GT , RAM 2 GB , OS: Microsoft Windows Xp Pro 2007 , CPU: Intel Core Duo 2 @ 2.13GHz

 

Mitt problem er att dataen min skrudde seg av menst eg spilte Battlefield 1942. Eg kjørte ein del andre programm samtidig, men eg trur ikkje det har noke med detta og gjør. Menst eg spilte skrudde dataen seg av, og litt etterpå starta den igjen, sånn som den pleie å starte. Men når Windows "menyen" framsida, skrivebordet, eller ka eg skal kalle det, egentlig skulle vist seg, så var skjermen svart. Eg prøvde og restarte den for å sjå om det gjekk, men det var ikkje noken forsjell, skjermen var like svart.

 

 

Noken som veit ka eg må gjør for å få menyen til og vise seg igjen? Eller ka som kan ha skjedd?

Endret av Kjellemann3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corrupte windowsfiler eller skjermkortdrivere sannsynligvis. Prøv å starte med VGA modus først(F8 under oppstarten) og fjerne og installer på nytt skjermkortdrivere. Funker ikke det så prøv å reparer windows installasjonen med windows xp CDen. Funker det fortsatt ikke så må du kanskje reinstallere windows. Sjekk også om det er mye støv på skjermkortkjøleren. Den kan ha blitt for varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...