Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen starter, men får ikke noe skjermbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et asus k8n-e deluxe hovedkort

INFO TIL SENERE:

(memory: 3x184-pin DDR DIMM sockets for up to 3 GB unbuffered

ECC and non-ECC PC3200/PC2700/PC2100/PC1600

sdram MEMORY)

starter maskinen alt begynner å gå, men får ingen reaksjon på skjerm, er ikke skjermkortet da jeg prøvde det i en annen pc...

er det rammen? i såfall, kan noen fortelle meg hva slags ram jeg må kjøpe? les:INFO

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minne: Kingston hyperX KHX3200ULK2/1G 1GB 400MHz DDR Non-ECC CL2

to brikker á 512

cpu amd 3400+

HK vet jeg dessverre ikke hva er, hehe

Skrevet (endret)

Tipper det er noe galt med hovedkortet eller PSU. Du vet at skjermen funker sant? Om rammen ikke funket skulle du likevel fått bilde med en feilmelding.

Endret av ArcTerjus
Skrevet

Skjermen fungerer ja, koblet den til den bærbare, og HK=hovedkort, passer med rammen. har hatt PC-en en stund, plutselig bare streiket den...

Skrevet

Kommer det lys i num/caps/scroll -lock lysene på tastaturet i oppstarten? Kan du åpne og lukke DVD rom? Viss du kan det funker nok PSU skikkelig. Men ikke Hovedkortet.

Skrevet (endret)

Har opplevd dette en gang såvidt jeg husker, og vil minnes at feilen var at skjermkortet var satt til en oppløsning som ikke skjermen støttet.

Endret av -alias-
Skrevet
Har opplevd dette en gang såvidt jeg husker, og vil minnes at feilen var at skjermkortet var satt til en oppløsning som ikke skjermen støttet.

Da ville du uansett fått sett bootsekvensen. Noe som trådstarter ikke får.

Skrevet

kan åpne spillere osvosv, men tastaturet fungerer ikke, lyser ikke caps eller noe sånt, selv etter å ha ventet et par min... trykker og ikke noe lys

Skrevet

Prøv å få nytt hovedkort på garantien da hvis det ikke er for gammelt. Vet ikke om CPU kan vere problemet. Vil skjermen vise noe viss CPU er gåen men ikke Hovedkortet?

Skrevet

tok av kjøleren over cpu nå, og det ser ut som om det har gått litt for seg, eller det klistermerket som skulle ha vært der er bare noe klissete grå-orange søl, som om det har smeltet, er det vanlig? men det har ikke spredd seg noe mer enn akuurat den firkanten som er cpun.

Skrevet
Det er ikke noe klistremerke der. Det er kjølepasta. Den er nok som den skal vere hvis den dekker hele CPUen.

hehe, "flaut" men bestiller nytt hovedkort, så får vi se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...