Gå til innhold

Spm om pc kjøp i denne tråden


Anbefalte innlegg

Jeg ser dere har en fin tråd for PC-kjøp her. Jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt, så jeg har et lite spørsmål.

Folk her ser ut til å sette opp lister med datakomponenter, akkurat som de som er på "anbefalinger" på hardware.no.

Er disse listene utelukkende for folk som bestiller deler og setter de sammen hjemme? Eller finnes det nettbutikker som kan sette sammen en slik liste for en ekstra avgift? Har sett at det går ann å konfigurere PC-ene på Komplett, men ikke akkurat slik du vil.

 

Et lite tilleggsspørsmål, du får vel ikke noe garanti når du bygger en PC selv? Så Komplett hadde 3 års garanti tror jeg det var på disse "konfigurer noen av delene selv PC-ene" sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo fortsatt garanti på hver enkelt del, men hvis du feks. sender en epost til komplett.no og spør om de kan sette sammen en maskin til deg med valgte speccs. så gjør de helt sikkert det. Om ikke komplett, så ville i alle fall netshop ha gjort det antar jeg, virker som at komplett.no er blitt for store til å yte service til den vanlige kunden nå...

Lenke til kommentar

Du kan da vel umulig ha garanti etter å satt en del inn i PC-en, det meste av annet elektronikk kan jo nesten ikke åpnes en gang uten å miste den.

 

Men bygge selv er vel ikke akkurat aktuelt for meg uannsett.

 

Så det er altså ikke noen nettbutikker, som netshop.no for eksempel som tilbyr dette til vanlig? Hvor mye ekstra blir det vanligvis da, hvis du greier å overtale dem til å sette den sammen?

 

Planlegger å kjøpe en slags "gaming-pc" tidlig på nyåret, og vil jo helst få mest mulig for pengene.

Lenke til kommentar

Tipper for en 500kr gjør de det sikkert, er vel sånn omtrent det de tar for en times arbeid, og dette er nok ikke mer. Jeg er ingen pro, men jeg klarer å sette opp en pc på godt under en time i vanlig tempo.

 

Jo, du har garanti på hver enkelt del, ser du på webshoppene så ser du hvor lang garanti produsenten gir, ellers har du jo også reklamasjonsrett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...