Gå til innhold

Mulig å sette opp en CS:S server hjemme som er god nok til CW? (10Mbit)

vinzenT

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge gått rundt og lurt på om jeg skal sette opp en Counter-Strike: Source server her hjemme. Jeg har LYSE 10 Mbit ut og 20 Mbit inn-linje. Dette burde vell holde? Tanken er at den skal være så rask og stabil nok til at jeg kan kjøre 5on5 clan war på den. Et annet spørsmål er hvor god pc jeg trenger til dette. Er core 2 Duo/Quad eller Xeon nødvendig, eller holder det med en god gammeldags Pentium 4? 1,2 eller 4 GB ram?

Noen som har et bra oppsett på en dugende server eller andre innspill, så er jeg veldig takknemlig for svar :)

-vinzenT

Videoannonse
Annonse

Som de to ovenfor sier, du trenger ikke noen supermaskin, gjerne bruk gammel maskina di om du har ei... trenger ikke å være noe spesielt bedre enn en 1.5ghz /m 512mb minne. Det krever lite å kjøre en slik server :) Uansett så er det noe du får klager på raskt om det er noe galt... feks. at hitbox'ene er dårlige, eller om pingen er høy.

Men til 5on5 skal et slikt oppsett holde i lange baner.

Hoster en CS:S-server som har i snitt 10-20 brukere, maskinen er en Athlon 1.4Ghz med 512mb og 5GB HD. Maskinen har stått på konstant i to år, ikke fått noen klager enda :)

Hva slags OS kjører denne? Mye problemer med å sette opp?

En eldre og nedstrippet versjon av Slackware. Kjører en realtivt standardinstallasjon av "Steam" + Apache/Perl/PHP/MySQL for stats.

Takker for svar :)

Så du trenger ikke noen supermaskin, men som Exentler sa, så må du vell klare å kjøre 100 tick konstant.

Ps. har en venn som prøver å sette opp en server for å teste, men han sliter med tick raten. Tror han ikke vet riktig kommandoen for å få dette. Noen som har en bra "guide" til å sette 100 tick på serveren? (Dette er en windows server.)

Serveren han bruker er en Sempron 1.6 Ghz og 1 GB RAM, med samme linje som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...