Gå til innhold

Normal Gaming PC, ca. 15000


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å lære/begynne å bygge PC, og kan likså godt starte stort :p , har funnet fram til noen deler på komplett (link, nederst), og trenger hjelp til sjekking om noen av delene passer i det hele tatt! ;P

 

Kom gjerne med endringer dere ville gjort med systemet!

 

Er jeg helt på jordet angående deler, så si det xD

 

 

 

Trenger hjelp og ikke latter ok? :p

 

Edit: så nettopp dette i en annen post "8800GT yter nesten på linje med 8800GTX og koster nesten 2000 kr mindre enn MSI kortet"

 

burde jeg gå for den da?

 

EDIT: Har kommet fram til dette så langt

Komplett.no, Deler

Endret av NubiexD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg heller 2x av de 2gb brikkene istedet for det ene settet med 1gb brikker.

Velge et annet kabinett? det er ikke så flott at det gjør noe, finn et som det er stor plass å bygge i, det er lettest hvis du ikke er vant med å bygge PC-er. Velg en Quad som er hakket dårligere, da får du mye mer ytelse for pengene. Du kan godt velge en billigere dvd brenner uten at den blir dårligere.

Lenke til kommentar
Velg heller 2x av de 2gb brikkene istedet for det ene settet med 1gb brikker.

Velge et annet kabinett? det er ikke så flott at det gjør noe, finn et som det er stor plass å bygge i, det er lettest hvis du ikke er vant med å bygge PC-er. Velg en Quad som er hakket dårligere, da får du mye mer ytelse for pengene. Du kan godt velge en billigere dvd brenner uten at den blir dårligere.

 

Okei, greit men minnebrikkene, men på kommentarene på kabinettet skriver de at den er veldig romslig så ble litt usikker!?

Lenke til kommentar
Nei, å sette opp SLI burde ikke by på store problemer. Men du vet at det ikke er store forskjellen? det er ikke dobbelt så bra som å ha et skjermkort, som mange tror. Jeg tipper du blåser av mye penger her, og at du har en like ubrukelig pc som jeg har på omtrent samme tidspunkt.

 

Så, det er ikke smart med SLI?, burde jeg heller kjøpe 8800 GTX da?

Lenke til kommentar

Det nyeste utstyret gir aldri mest for penga. Jeg ville nok godt for et 8800GT kort. Dette holder lenge for å spille dagens spill på høy oppløsning. Etterhvert er det jo ikke noe i veien for å oppgradere dette, det er vel enda en stund til det kommer en ny skjermkort standard? AGP hold i alle fall lenge, vi får vel se hvor lenge PCI-E holder nå da :)

 

Men for all del, det er jo dine penger.. jeg synes bare det er litt drygt å bruke 15 000 på en PC idag, når man får noe som yter omtrent det samme for 10 000. Det blir som å kaste penger ut av ruta. For kjøper du en pc for 15 000 idag, får du den samme for 10 000 om 2 lønninger.

Lenke til kommentar

Greit ;) , så kun ett av de jeg har valgt nå?

 

Siden du sier jeg kan få det samme for 10000 kr, kan du se om du får det til?, for nei.. vil jo ikke kaste tusenlapper ut av vinduet.

 

Må jo kjøpe en ganske bra PC, skal jo også vare en stund xD

 

EDIT: oppdaterte nåværende deler, åpne ny link i 1. post

Endret av NubiexD
Lenke til kommentar

I mine øyne ser dette bedre ut ja... hva med en større harddisk ? 500gb diskene koster jo omtrent det samme som 400gb diskene.

 

Må du handle på komplett? hva med å bruke prisguiden?

Enda kan du gå ned til en billigere quadcore CPU ?

hva med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169 ? Tror ikke du taper så mye ytelses messig på det. i alle fall kan du sikkert klokke de MHZ du evnt. taper på å kjøpe den som er 2000kr billigere :)

Lenke til kommentar
I mine øyne ser dette bedre ut ja... hva med en større harddisk ? 500gb diskene koster jo omtrent det samme som 400gb diskene.

 

Må du handle på komplett? hva med å bruke prisguiden?

Enda kan du gå ned til en billigere quadcore CPU ?

hva med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169 ? Tror ikke du taper så mye ytelses messig på det. i alle fall kan du sikkert klokke de MHZ du evnt. taper på å kjøpe den som er 2000kr billigere :)

 

Takk for god info, hard-disk er greit!, har mange eksterne å leke med :p

Fant ut at det var mange som brukte Komplett mente det var bra i nabolaget, så det var bare tilfeldig!

Takk for tipset om quad-coren, var en stor mulighet 0,2 GHZ er vel ikke noe mega forskjell, if so, trenger jeg sikkert hjelp med klokking, har ikke gjort det engang :p

 

Takk for all info, mulig jeg tar opp topicen i morgen, må sove nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...