Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Fryser i alle spill bortsett fra Counter Striker 1.6 og CZ


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en pc til 11-12 000 kr. Altså ikke noe gale med hw, Men vær gang jeg vil spille et spill fryser pcen.

Jeg kommer meg alltid gjennom selve menyen, men når spillet skal starte fryser pcen og lyden hakker også.

Den fryser helt og lar meg ikke gjøre noen ting annet enn å restarte pcen. Den frøs også når jeg skulle kjøre en 3dmark-test og hvis jeg vil inn på kontrollpanelet til nvidia.

Men det merkeligste er at Counter Strike 1.6 og Cz sammen med de andre spillene vi får med i Cs Anthology

fungerer finfint!

 

Har hatt problemene fra dag en og pcen er selvbygd.

 

 

 

Har oppdatert alle drivere bortsett fra bios og chipset. Kan det være årsaken.

Hwen min ligger i signaturen. Er det noen komponenter som ikke passer sammen ??

 

EDIT: HAr kjørt memtest68 nå, det stod jeg fikk en del errors, er dette problemet?Kommer med bilder snart....

DSC00020.jpg

DSC00019.jpg

Detter er med begge brikkene i.

 

 

 

EDIT2:CPU-Z resultater: cpu-zramslot1.jpg Dette er spd. slot 1og 3var identiske.

 

cpu-zmemory.jpg Memory-taben.

 

cpu-zCpu.jpgTok med cpu-taben tilfelle den er av betydning...

-Lars ;)

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei!

 

Har en pc til 11-12 000 kr. Altså ikke noe gale med hw, Men vær gang jeg vil spille et spill fryser pcen.

Jeg kommer meg alltid gjennom selve menyen, men når spillet skal starte fryser pcen og lyden hakker også

 

Spiller jo ikke noe om det er en maskin til 50 000kr. Det kan fortsatt oppstå feil på hardware!

 

 

 

Hvis du vil ha god hjelp så hjelper det å gi god informasjon om hva som er feil og hva slags hardware du har. Har du bygd maskina selv eller er den ferdigkjøpt? Er dette et problem som plutselig oppsto etter langvarig stabil kjøring, eller er dette en ny maskin som har hatt feilen fra første dag?. Hva slags hovedkort, minne, skjermkort osv. I dette tilfellet er det veldig nyttig å vite hvor mange rambrikker du har, fordi om du hadde hatt flere så kan du enkelt teste hvilken det er feil på (lite sannsynlig at det plutselig har oppstått feil på fellere brikker). Kjør samme test som du allerede har gjort (memtest), men bare benytt en og en minnebrikke i maskinen.

 

Ellers kan det hende at du har feil instillinger på minnet ditt(volt, timings). Du har vel ikke nylig fått resatt bios, oppdatert bios eller satt i noe ny hardware?

 

PS: Syns kanskje du har bumpa tråden din litt mye. Det er tross alt jul, og trolig litt mindre aktivitet på forumet. Masing skal ikke lønne seg!

 

Edit: Hadde man bare tatt seg tid til å lese alt i førsteinlegget.. "Hwen min ligger i signaturen"

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Dersom det viser seg at du har mere en en minnebrikke (tipper 2x1GB) og begge disse viser masse feil når de er testet ENKELTVIS (altså du kjører systemet med kun 1 brikke i gangen, som betyr at du må fysisk inn i maskinen), så ville jeg sett om minnet kjører med riktige instillinger.

 

Hvis du går på hjemmesidene til cpuz og laster ned cpuz, så kan du se hvilke spenning/timeings du kjører på minnet. Dette skal normalt bli satt automatisk via SPD, men det skjer ikke alltid.

 

Du må også grav litt i pappirene dine og finne hvilket minnet du har (produktnummer). Er du heldig så har produsenten lagt inn denne informasjonen i SPD på minnet, da kommer det opp via cpuz. Du trenger dette for å finne ut hvilke instillinger minnet faktisk skal ha. Dette finnes som regel på produsentens hjemmeside, forutsatt at du har produktnummer eller serienummer..

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Har ikke så andre minnbrikker jeg kan teste, men skal ta de en og eni løpet av kvelden.

 

Hareide: Det jeg mente var ikke at det ikke burde oppstå feil, men det er jo trist når du kjøper maskin til 12000kr og den har funksjonaliteten til en 4000kr maskin :) Men så klart like sannsynlig at det oppstår feil ;)

 

Ps: Ja, jeg vet jeg har bumpet tråden ALT for mye, og dt føles IKKE bra (er vell direkte brudd på forumreglene og ? :wallbash: ) ,men det har jo hjulpet :p Det virker faktisk som om det er i jula folk er ekstra hjelpsomme :thumbup:

 

Oppdatert førstepost, men dere er nesten nødt til å se på resultatene selv, sier meg ikke så mye :roll:

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar

etter en kjapp titt på screen shots vil jeg tro att minnebrikken in slot1 ikke står riktig i, eller er deffekt, ta ut brikken og sett den inn igjen, samtidig som du tar ut den andre og tester med bare den ene i, får du feil da? sett så den andre i samme slot og test den, hvis du får feil på den og, prøv i slot 2 eller 3 bare for å sjekke att det ikke er minne slot'en som feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...